Wednesday, July 30, 2014

Salam Aidil Fitri

Assalamualaikum dan salam Aidil Fitri pada semua umat Islam dan khas untuk semua Anak Didik saya dan juga sahabat handai dimana jua anda berada. Saya ingin mengambil kesempatan di Hari yang Mulia ini untuk menyusun 10 jari memohon ampun dan maaf pada semua atas apa jua kesilapan dan kekurangan yg datangnya dari diri saya dan juga ahli keluarga saya  dalam kita menjalinkan persahabatan.Jika ada kata-kata dan tingkahlaku yg menyinggung perasaan harap dimaafkan.

Alhamdulillah..Ramadhan dan Syawal kali ini adalah paling istimewa bagi diri saya secara peribadi kerana Allah telah memberi saya satu Kurniaan Maha hebat pada kami sekeluarga apabila saya diberi peluang, masa dan kemampuan dari segi tenaga dan wang ringgit untuk menjaga sepenuh masa kedua orang tua saya yg sedang sakit ketika ini! Ayah diserang sakit angin ahmar terlantar tak mampu bergerak selama 8 tahun..ibu yg selama ni menguruskan ayah pula tak mampu berjalan di awal Ramadhan dan terpaksa menggunakan kerusi roda utk bergerak!

Kini tugasan menjaga ibu ayah saya ambil sepenuhnya dan inilah KEPUASAN yg TIDAK TERNILAI saya rasakan dan saya sangat bersyukur kerana memiliki peluang hebat ini utk berbakti pada kedua orang tua disaat mereka MEMERLUKAN saya!

Saya tidak dapat bayangkan jika di saat ini saya masih mengeluh penat bekerja makan gaji...masa yg terhad...kewangan yg tak stabil...tekanan kerja yg begitu membebankan serta ketidakpuasan hati dengan rutin harian yg cukup membosankan spt apa yg saya lalui selama 15 tahun bekerja makan gaji...

Jangan salah sangka plak...saya tak kata keje makan gaji tak bagussss...saya cuma berkata apa yg saya lalui selama 15 tahun makan gaji cukup memenatkan saya dan TINDAKAN saya MEMULAKAN LANGKAH AWAL utk BERUBAH dan mengejar IMPIAN utk MEMILIKI KEBEBASAN MASA dan KEWANGAN akhirnya KINI TERBUKTI tidak sia-sia!

WALAUPUN diperingkat AWAL saya DISINDIR..IMPIAN saya diperlekehkan kawan sekeliling ..NAMUN segalanya kini cukup BERBALOI! Tiada ungkapan paling indah mampu saya ucapkan selain dari syukur Alhamdulillah pada Allah yg memberi Kurniaan yg cukup hebat ini atas segala kepayahan yg saya lalui selama ini!

Pada semua pembaca BACA dan juga Anak Didik saya yang SERIUS sedang belajar dan dibimbing utk BERUBAH...saya secara peribadi menasihatkan anda utk SERIUS dan FOKUS dengan IMPIAN HEBAT anda!  Tidak perlu kita SEMPURNA utk BERMULA...tetapi kita kena BERMULA dan BELAJAR sehingga jadi SEMPURNA dan BERJAYA! Laluilah setiap kepayahan...itulah ILMU paling HEBAT utk mencipta KEJAYAAN! Saya Doakan anda semua BERJAYA dan BAHAGIA disamping insan tercinta!

Kalau ada kawan-kawan di luar sana yg sering mengeluh dgn rutin kehidupan mereka dan SERIUS ingin BELAJAR dan DIBIMBING utk BERUBAH..jommmm...kita sama-sama berkongsi ilmu Dan pengalaman hebat kita agar  sama-sama membantu utk MENAMBAHBAIK HIDUP mereka juga!

Assalamualaikum


Monday, January 13, 2014

2014...BAGAIMANA PERJALANAN KITA SETERUSNYA?

Alhamdulillah...2013 telah pun berlalu pergi dan kini menjelma 2014 yg pastinya penuh dengan AZAM BARU untuk pastikan ianya jauh LEBIH HEBAT dari tahun sebelumnya!

Itulah lazimnya yang ada dalam MINDA setiap antara kita bila tiba awal tahun....semoga segala PERANCANGAN dipermudahkan Allah!

ADA PERANCANGAN ker?
PERANCANGAN memang adaaaaa...BAGAIMANA pulak PERLAKSANAAN pada PERANCANGAN tersebut?
PERLAKSANAAN memang adaaaa...dah MULA dahhhh....SAMPAI BILA ia akan dilaksanakan...ATAU sekadar dipermulaan bulan Januari 2014 jerrrr...panasssssss  membara!

TAPI apa yang lebih menyedihkan bila ada PERANCANGAN tetapi TIDAK TAHU BAGAIMANA nak BERMULA?

Antara sebab UTAMA adalah kerana TIADA MENTOR yang ingin MEMBIMBING agar segala PERANCANGAN dapat DIMULAKAN dan DILAKSANAKAN terus menerus HINGGA segala IMPIAN menjadi KENYATAAN!

Esok saya akan ke Kota Kinabalu,Sabah untuk berjumpa dengan sebahagian besar ANAK DIDIK saya untuk BERKONGSI ILMU KEJAYAAN!

Saya akan ke TAWAU pada 17/01/2014 untuk satu SEMINAR yang cukup hebat- "SUPER TRAIN 2014" khas untuk ANAK DIDIK saya di Tawau dan juga mereka yg serius diluar sana INGIN MEMULAKAN LANGKAH AWAL untuk BERUBAH dan MENCIPTA KEJAYAAN yang LEBIH CEMERLANG sepanjang 2014!

TAK SABAR rasanya ingin berjumpa mereka yang SERIUS INGIN MENDAPATKAN ILMU dan SERIUS INGIN DIBIMBING untuk BERUBAH!

Bukan semata-mata BERUBAH untuk jadi KAYA RAYA sahaja..TETAPI sekurang-kurangnya BERMULA dulu...BELAJAR dan BUAT sampai IMPIAN menjadi KENYATAAN!

In Shaa Allah...BANYAK KEJAYAAN dan PERUBAHAN HEBAT akan menyusul bila kita mempunyai PERUBAHAN dalam NILAI DIRI@PERSONAL VALUE terlebih dulu!

Pada sesiapa diluar sana yang juga ADA IMPIAN ..ADA KESUNGGUHAN dan ADA KESANGGUPAN untuk DIBIMBING....just whatsapp pada 0197177007.

Mungkin KEBERANIAN anda itu satu LANGKAH AWAL pada satu KEJAYAAN yang SUNGGUH HEBAT!

"Be My Best FRIEND"

Ikhlas dari saya
Noor Azahar Bin Mokhtar

Monday, November 4, 2013

BERITA BAIK untuk JOHOR & WARGA SABAH!

    Salam Maal Hijrah pada semua sahabat yg mengenali saya dan juga terutama pada semua Anak Didik saya yang dikasihi. Alhamdulillah selesai sudah Seminar "Super Train 2013-"EXPLORE your INNER STRENGTH!"  di 3 lokasi iaitu di Melaka,Kota Kinabalu dan baru-baru ini di Johor Bahru dan sambutan begitu hebat!
    Saya PASTI anda telah mendapat ILMU yang cukup hebat utk anda jadikan panduan dalam memulakan LANGKAH AWAL untuk BERUBAH!MASA untuk anda BERTINDAK dan bukan lagi mengeluh panjang tanpa arah dan tuju...

    Seminar saya seterusnya selepas ini adalah "The Secret Of Success" akan diadakan KHAS untuk mereka yg SERIUS ingin memulakan langkah AWAL untuk BERUBAH! Saya akan KONGSI TIPS dan PENGALAMAN saya pada anda yang mungkin saat ini juga sedang mencari-cari "jalan" dan MENTOR untuk membimbing anda untuk MEMULAKAN LANGKAH AWAL untuk BERUBAH!
Suatu ketika dulu saya juga lalui kehidupan yang mungkin anda sedang lalui ketika ini:
- MASA yang sangat terhad dgn keluarga kerana kesibukan sbg Pengurus Bank!
- SIMPANAN yang sekadar cukup-cukup jer...agak membimbangkan jika berlaku kecemasan!
-TEKANAN kerja yang tak abis-abis!
-POLITIK KERJA yang membosankan!
-MASA ngan Ibu dan Ayah yg terhad malah untuk beri duit setiap bulan pun seringkali berkira2..hmmm..

       Alhamdulillah...dengan berkat kesungguhan dan ketabahan serta keberanian untuk BERMULA dan dengan bimbingan mereka yg berjaya akhirnya apa yang saya cari selama ini ketemu juga akhirnya! Tiada jalan mudah untuk BERJAYA...tetapi dengan SISTEM,MENTOR,ILMU dan KOMITMEN saya YAKIN anda semua juga mampu melakukannya!

      Saya JEMPUT siapa jua yg membaca coretan saya ni...jika anda rasa anda adalah antara mereka yg SERIUS INGIN BERUBAH dan perlukan MENTOR serta rakan-rakan yang POSITIF...apa kata anda luangkan MASA anda utk HADIR ke Seminar saya "The Secret Of Success" yg akan saya adakan di JOHOR BAHRU,JOHOR dan juga di KOTA KINABALU,SABAH!

  LOKASI Seminar "The Secret Of Success":
10/11/2013- JOHOR BAHRU,JOHOR
08/12/2013- KOTA KINABALU,SABAH

HUBUNGI saya (019-7177007) untuk dapatkan tiket yg amat terhad dan jika anda ada mengenali Anak Didik saya...hubungi mereka terus! PASTI anda tidak rugi malah ia pasti berbaloi!

Wednesday, October 30, 2013

CUTI SEKOLAH datang lagi...2013 bakal meninggalkan kita!

Alhamdulillah ... kita telah melepasi 10 bulan didalam kalendar 2013! BAGAIMANA anda menilai perjalanan hidup anda dalam ertikata lain KPI tentang diri sendiri! Kadangkala kita terlalu sibuk untuk mengejar KPI(Key Performance Indicator) yang pihak majikan kita tetapkan pada kita seawal tahun 2013 demi untuk mendapat kenaikan pangkat atau Gaji serta Bonus TETAPI 'terleka' akan KPI diri sendiri dan keluarga! Kita mungkin BERJAYA MENCAPAI KPI dalam kerjaya TETAPI kita MASIH MENGELUH akan KPI untuk diri kita serta keluarga yang kita sayangi!
   Majikan mungkin cukup BANGGA dengan prestasi kita sepanjang tahun sebab kita beri sepenuh MASA dan komitmen pada Majikan TETAPI anak-anak kita MASIH MENANTI kita ... apa yang mereka BANGGAKAN dari ayah mereka? MASA?BAGAIMANA sepanjang tahun 2013 ini mereka begitu gembira kerana ayah mereka meluangkan MASA bersama-sama mereka melakukan sesuatu yang cukup mereka IMPIKAN dan menjadi memori INDAH yg akan KENANG dan BANGGA bercerita pada kawan2 mereka di sekolah! CUTI SEKOLAH hampir tiba..masa untuk anak2 melepaskan rasa penat sepanjang tahun belajar...TETAPI apa pula PERANCANGAN HEBAT kita untuk mereka? Hmmmm...atau kita sekadar beri ALASAN...sibuk...sibuk..tak dapat cuti..sedangkan hakikatnya kita juga tak cukup 'budget' nak bawak mereka berjalan-jalan!

    Itulah hakikat sebenar kehidupan saya suatu ketika dulu! Bergelar seorang Pengurus Bank memang penuh dengan tanggungjawab dan sibuk sepanjang masa mengejar TARGET! Kadangkala tak sedar anak dah lama duduk kat rumah masa cuti sekolah! HEBATKAN? Memang ada perancangan..tetapi kengkangan WANG sering jadi penghalang...akhirnya sekadar bawak tengok wayang dan pegi makan2 yang sebenarnya tak payah tunggu CUTI SEKOLAH punnn...

    Saya tidak menyalahkan kerjaya makan gaji sebagai PENGHALANG tetapi saya sebenarnya BERHAK menikmati kehidupan yang LEBIH BAIK dari apa yang saya lalui selama 15 tahun sebagai PENGURUS BANK! Saya yang PATUT membuat KEPUTUSAN untuk perjalanan hidup saya! Disinilah segala TITIK PERUBAHAN tercetus! Cukuplah 15 tahun! Saya KENA BERUBAH tetapi dimana PATUT saya BERMULA?

   Alhamdulillah saya dibuka jalan oleh Allah untuk memulakan IMPIAN saya... KINI kehidupan saya jauh berbeza! Diam tak diam dah 8 tahun saya tinggalkan kerjaya sebagai PENGURUS BANK! KINI saya mula BERKONGSI PERNIAGAAN dan KEJAYAAN saya bersama ramai insan diluar sana yang sebenarnya juga melalui perjalanan hidup yang hampir serupa dengan saya!

TIADA MASA bersama KELUARGA!
KERJAYA yang MEMBEBANKAN tapi tak kemana!
KEWANGAN yang membimbangkan...tiada simpanan!
RUTIN HIDUP yang membosankan...sama jerrrrr!
Duit bulanan utk MAK AYAH pun ...hmmm...masih berkira2!
DUIT GAJI abis kat bayar HUTANG!
.... macam-macam lagi...keluhan demi keluhan!

    PERLUKAH anda BERUBAH! JAWAPAN ada pada anda! JANGAN pula 2014 yang bakal anda tempuhi juga akan menjadi sama seperti apa yg anda lalui sepanjang tahun 2013! MASA untu BERTINDAK dan bukan masih berfikir-fikir! Buku nukilan pertama saya bertajuk BACA membongkar RAHSIA KEJAYAAN saya yang akan saya KONGSIKAN pada anda semua!

SELAMAT TAHUN BARU 2014...

Ikhlas dari saya
NOOR AZAHAR MOKHTAR
0197177007@Whatsapp

FB - http://www.facebook.com/azahar.mmc

Tuesday, October 1, 2013

KENAPA ANDA MESTI MILIKI "BACA"...ia bukan sekadar baca!

     Salam persahabatan. TAHNIAH pada mereka yg telah pun MEMILIKI BACA sebagai salah satu bahan rujukan dan sumber Inspirasi untuk mereka MEMULAKAN LANGKAH PERTAMA untuk BERUBAH! Ramai antara kita yang begitu berkeinginan untuk BERUBAH dan keluar dari kepompong kesusahan dan kepayahan rutin hidup yang mereka lalui selama ini... BEKERJA pagi petang siang malam..tak cukup hari...tak cukup masa dengan keluarga tercinta...NAMUN tetap terus MENGELUH...mengeluh PENAT...mengeluh BEBANAN KERJA yang semakin membebankan...mengeluh keadaan SIMPANAN WANG yang sekadar cukup makan...mengeluh MASA bersama keluarga yang sungguh TERHAD...mengeluh sedih kerana tak mampu memberi duit bulanan pada Mak Ayah..keluhan demi keluhan NAMUN masih terus dibelenggu dengan rutin sebegitu!

    INGIN BERMULA tetapi masih tercari-cari jalan bagaimana INGIN MEMULAKANNYA?
    INGIN BERMULA tetapi masih tercari-cari MENTOR yang mampu MEMBIMBING?
    INGIN BERMULA tetapi takut gagal...

Apa kata anda ambil satu LANGKAH BERANI untuk MEMILIKI buku BACA! Saya tidak menjanjikan anda akan KAYA...tetapi ia adalah kisah benar saya yang suatu ketika dulu dulu melalui liku perjalanan hidup seperti anda rasai SEKARANG! Alhamdulillah...KINI saya telah jauh berubah...mulai mencipta banyak KEJAYAAN dan dapat semula apa yang saya 'hilang' selama 15 tahun bergelar sebagai Pengurus Bank!

Semoga BACA mampu memberi ILMU dan INSPIRASI untuk anda BERMULA dalam mencipta satu KEHIDUPAN yang LEBIH SEMPURNA!

Bagi mereka yang SERIUS ingin BERUBAH... MILIKI BACA dan mungkin anda juga boleh menjadi salah seorang Anak Didik saya..saya akan KONGSI ILMU KEJAYAAN saya pada mereka yang benar2 INGIN DIBIMBING dan sanggup DIBIMBING!

BE MY BEST FRIEND..

Jika BERMINAT untuk memiliki BACA ..boleh hubungi saya @ Whatsapp ke 0197177007




Wednesday, July 3, 2013

Anda tidak perlu TAKUT GAGAL tetapi anda patut BERANI untuk BERJAYA!

Salam Persahabatan pada mereka yang pertama kali melayari Blog saya.

Alhamdulillah..semakin hari semakin ramai Anak Didik saya dari merata tempat yang SERIUS INGIN BERUBAH!

7 tahun yang lalu...saya juga seperti ramai insan diluar sana yang masih mengharap kerja makan gaji sebagai sumber utama pendapatan untuk menyara keluarga tercinta. TIDAK ada salahnya bekerja makan gaji..janji rezeki tu HALAL! Saya bekerja makan gaji selama 15 tahun!!!! Perghhhhh.... i'm a very loyal staff!

Setahun bekerja sbg Operator Pengeluaran di kilang Epson,JB....bergaji RM600.00 dan rutin harian adalah menjaga mesin dan mengemop lantai!

Kerjaya ke-2 saya di Maybank sbg Pegawai dengan gaji permulaan sebanyak RM1,200.00 sebulan!
Pencapaian hebat di Maybank adalah bila saya dilantik sebagai PENGURUS MAYBANK ketika saya berusia 25 tahun!! Antara PENGURUS BANK TERMUDA di Maybank ketika itu!

15 tahun dalam Dunia Perbankan...saya memegang jawatan sebagai PENGURUS Maybank di Cawangan terbesar di JOHOR! HEBAT!

NAMUN kalau dah nama kerja makan gaji tu....hmmmmmm....memang nampak Gah...cuma saya dan isteri saya sahaja yang mengerti perjalanan sebenar hidup kami....

Setiap hari saya sebenarnya sering memikirkan tentang perjalanan hidup saya...persoalan yang sering bermain difikiran saya...sampai bila mesti begini?

TEKANAN KERJA yang amat memenatkan saya...stress yang melampau!
MASA bersama keluarga yang begitu TERHAD!
Keadaan KEWANGAN yang MEMBIMBANGKAN....gaji abis bayar HUTANG!
SIMPANAN untuk masadepan yang amat merisaukan..jika berlaku sesuatu yang tak diingini!
IBU BAPA yang semakin tua dan saya yang semakin sibuk ...sering lupa bertanya khabar..nak kasi DUIT BELANJA setiap bulan pun BERKIRA!
Apa yang PALING menyedihkan....KASIH SAYANG dari seorang Ayah pada anak2...itu yang saya 'hilang' selama 15 tahun...isk..isk..saya terlalu mementingkan KERJAYA...dengan alasan..itulah punca rezeki utk anak2 saya...saya silap!

Saya perlu BERUBAH...ADAT makan gaji..bila kita BERJAYA ..kita dipuji..bila kita tersilap..kita terimalah segalanya..sebab kita HANYA makan gaji..saya PENAT!!!

ALHAMDULILLAH..Allah pertemukan saya dengan seorang gadis berusia 21 tahun yang telah melorongkan saya satu PELUANG HEBAT untuk saya BERUBAH menjadi LEBIH HEBAT dari apa yang saya miliki sebagai seorang Pengurus Bank! Selepas 3 bulan saya dibimbing...saya BERUSAHA bersungguh-sungguh utk BERUBAH...saya mengambil keputusan yang SANGAT PENTING dalam hidup saya..saya TINGGALKAN jawatan sebagai PENGURUS BANK yang saya jawat selam 15 tahun tu...saya mulakan PERJUANGAN yang LEBIH HEBAT demi anak2 dan keluarga yang tercinta!

Syukur Alhamdulillah...KINI dah 7 tahun saya tinggalkan Dunia Perbankan dan menjalani hidup yang jauh LEBIH HEBAT!

Saya dapat semula MASA saya...masa bersama anak2 dan kedua ibubapa saya!
Saya dapat semula KEGEMBIRAAN membawa anak2 bercuti ke luar negara setiap kali cuti sekolah!
Saya dapat semula untuk menjenguk dan menyumbangkan apa yang sepatutnya dilakukan oleh seorang anak...ayah saya diserang angin ahmar dan kini terpaksa menjalani dialisis setiap 3 hari dengan perbelanjaan sebanyak RM2,000.00 sebulan yang memang saya tak mampu sumbangkan jika saya seorang PENGURUS BANK!
Saya mampu memiliki apa yang saya idamkan selama ini...yang terbaru, memiliki kereta idaman saya BMW X6 yang saya anggap suatu ketika dulu IMPIAN semata2!


NAMUN saya percaya..saya akan LEBIH BERJAYA jika saya juga mampu membantu mereka diluar sana juga LEBIH BERJAYA! Saya tak perlu sombong dengan apa yang saya MILIKI hari ini..TETAPI saya juga TIDAK SOMBONG untuk BERKONGSI ILMU KEJAYAAN yang saya kutip sebagai sejarah hidup saya sepanjang 7 tahun ini untuk saya KONGSI dengan mereka yang juga SERIUS INGIN BERUBAH!

Jika anda SERIUS INGIN BERUBAH...anda PERLU SANGGUP LALUI KEPAYAHAN untuk BERUBAH! TIDAK ada jalan MUDAH untuk BERUBAH dan BERJAYA!

Saya sudi BERKONGSI ILMU dan MEMBIMBING jika anda SERIUS ingin BERUBAH!

Be my Best Friend

whatsapp saya 0197177007
FB saya http://www.facebook.com/azahar.mmc








Tuesday, January 8, 2013

2013..tahun KEJAYAAN,KEKAYAAN dan KEBAHAGIAAN!


Alhamdulillah…2012 baru sahaja melabuhkan tirainya.Saya amat bersyukur kehadrat Ilahi kerana memberi saya peluang lagi untuk meneruskan perjuangan hidup ini di tahun 2013 pula! Syukur atas begitu banyak KEJAYAAN yang telah saya kecapi sepanjang 2012 dan BACA juga telah mendapat sambutan yang begitu HEBAT dari insan-insan diluar sana yang begitu dahagakan kehidupan yang lebih hebat dari apa yang mereka lalui selama ini! BACA telah diulangcetak beberapa kali atas permintaan yang begitu MENAKJUBKAN dan komen-komen dari semua yang telah memiliki BACA amat MEMBANGGAKAN! Semua golongan memberikan komen-komen yang HEBAT samada dari golongan yang biasa-biasa hingga ke golongan yang berstatus Profesional! Baru-baru ni saya didatangi oleh seorang Pensyarah Matrikulasi yang telah berpengalam lebih 25 tahun dalam bidang beliau. Saya amat terharu bila beliau menyatakan keinginan beliau ingin menjadikan beberapa Tips2 KEJAYAAN didalam BACA sebagai salah MODUL untuk beliau terapkan pada semua pelajar beliau agar mereka lebih BERILMU dan BERJAYA! BACA kini semakin hebat dalam menyumbang ILMU KEJAYAAN pada semua insan diluar sana!
Alhamdulillah tirai 2013 ini saya mulakan dengan satu Anugerah Cemerlang dalam hidup saya! Terimakasih pada semua anak didik saya dan rakan-rakan yang selama ini berjuang bersama-sama saya dan sanggup lalui segala kepayahan dan rintangan dalam kita mencipta lebih banyak KEJAYAAN,KEKAYAAN dan KEBAHAGIAAN demin insan yang kita cintai! Anugerah ini adalah KEJAYAAN kita bersama! 
Saya DOAKAN agar tahun 2013 ini memberi lebih banyak KEJAYAAN yang kita IMPIKAN selama ini dan mengumpul sebanyak mungkin KEKAYAAN yang kita mampu cipta serta membina satu kehidupan yang dilimpahi dengan KEBAHAGIAAN dengan insan yang kita sayangi dengan penuh keberkatan di Dunia dan Akhirat! Amin.. 
                                                         "Be My Best Friend"

*bagi mereka yang BERMINAT untuk MEMILIKI BACA sebagai panduan untuk mencipta perubahan pada kehidupan yang lebih hebat dari sebelum ini..sila hubungi saya 0197177007.