Wednesday, July 3, 2013

Anda tidak perlu TAKUT GAGAL tetapi anda patut BERANI untuk BERJAYA!

Salam Persahabatan pada mereka yang pertama kali melayari Blog saya.

Alhamdulillah..semakin hari semakin ramai Anak Didik saya dari merata tempat yang SERIUS INGIN BERUBAH!

7 tahun yang lalu...saya juga seperti ramai insan diluar sana yang masih mengharap kerja makan gaji sebagai sumber utama pendapatan untuk menyara keluarga tercinta. TIDAK ada salahnya bekerja makan gaji..janji rezeki tu HALAL! Saya bekerja makan gaji selama 15 tahun!!!! Perghhhhh.... i'm a very loyal staff!

Setahun bekerja sbg Operator Pengeluaran di kilang Epson,JB....bergaji RM600.00 dan rutin harian adalah menjaga mesin dan mengemop lantai!

Kerjaya ke-2 saya di Maybank sbg Pegawai dengan gaji permulaan sebanyak RM1,200.00 sebulan!
Pencapaian hebat di Maybank adalah bila saya dilantik sebagai PENGURUS MAYBANK ketika saya berusia 25 tahun!! Antara PENGURUS BANK TERMUDA di Maybank ketika itu!

15 tahun dalam Dunia Perbankan...saya memegang jawatan sebagai PENGURUS Maybank di Cawangan terbesar di JOHOR! HEBAT!

NAMUN kalau dah nama kerja makan gaji tu....hmmmmmm....memang nampak Gah...cuma saya dan isteri saya sahaja yang mengerti perjalanan sebenar hidup kami....

Setiap hari saya sebenarnya sering memikirkan tentang perjalanan hidup saya...persoalan yang sering bermain difikiran saya...sampai bila mesti begini?

TEKANAN KERJA yang amat memenatkan saya...stress yang melampau!
MASA bersama keluarga yang begitu TERHAD!
Keadaan KEWANGAN yang MEMBIMBANGKAN....gaji abis bayar HUTANG!
SIMPANAN untuk masadepan yang amat merisaukan..jika berlaku sesuatu yang tak diingini!
IBU BAPA yang semakin tua dan saya yang semakin sibuk ...sering lupa bertanya khabar..nak kasi DUIT BELANJA setiap bulan pun BERKIRA!
Apa yang PALING menyedihkan....KASIH SAYANG dari seorang Ayah pada anak2...itu yang saya 'hilang' selama 15 tahun...isk..isk..saya terlalu mementingkan KERJAYA...dengan alasan..itulah punca rezeki utk anak2 saya...saya silap!

Saya perlu BERUBAH...ADAT makan gaji..bila kita BERJAYA ..kita dipuji..bila kita tersilap..kita terimalah segalanya..sebab kita HANYA makan gaji..saya PENAT!!!

ALHAMDULILLAH..Allah pertemukan saya dengan seorang gadis berusia 21 tahun yang telah melorongkan saya satu PELUANG HEBAT untuk saya BERUBAH menjadi LEBIH HEBAT dari apa yang saya miliki sebagai seorang Pengurus Bank! Selepas 3 bulan saya dibimbing...saya BERUSAHA bersungguh-sungguh utk BERUBAH...saya mengambil keputusan yang SANGAT PENTING dalam hidup saya..saya TINGGALKAN jawatan sebagai PENGURUS BANK yang saya jawat selam 15 tahun tu...saya mulakan PERJUANGAN yang LEBIH HEBAT demi anak2 dan keluarga yang tercinta!

Syukur Alhamdulillah...KINI dah 7 tahun saya tinggalkan Dunia Perbankan dan menjalani hidup yang jauh LEBIH HEBAT!

Saya dapat semula MASA saya...masa bersama anak2 dan kedua ibubapa saya!
Saya dapat semula KEGEMBIRAAN membawa anak2 bercuti ke luar negara setiap kali cuti sekolah!
Saya dapat semula untuk menjenguk dan menyumbangkan apa yang sepatutnya dilakukan oleh seorang anak...ayah saya diserang angin ahmar dan kini terpaksa menjalani dialisis setiap 3 hari dengan perbelanjaan sebanyak RM2,000.00 sebulan yang memang saya tak mampu sumbangkan jika saya seorang PENGURUS BANK!
Saya mampu memiliki apa yang saya idamkan selama ini...yang terbaru, memiliki kereta idaman saya BMW X6 yang saya anggap suatu ketika dulu IMPIAN semata2!


NAMUN saya percaya..saya akan LEBIH BERJAYA jika saya juga mampu membantu mereka diluar sana juga LEBIH BERJAYA! Saya tak perlu sombong dengan apa yang saya MILIKI hari ini..TETAPI saya juga TIDAK SOMBONG untuk BERKONGSI ILMU KEJAYAAN yang saya kutip sebagai sejarah hidup saya sepanjang 7 tahun ini untuk saya KONGSI dengan mereka yang juga SERIUS INGIN BERUBAH!

Jika anda SERIUS INGIN BERUBAH...anda PERLU SANGGUP LALUI KEPAYAHAN untuk BERUBAH! TIDAK ada jalan MUDAH untuk BERUBAH dan BERJAYA!

Saya sudi BERKONGSI ILMU dan MEMBIMBING jika anda SERIUS ingin BERUBAH!

Be my Best Friend

whatsapp saya 0197177007
FB saya http://www.facebook.com/azahar.mmc








75 comments:

mohd firdaus sauti said...

Hebat!! Sangat hebat!!! Terima kasih en azhar atas segala tunjuk ajar dan tips daripada encik..ia membantu sy untuk menjadi seorang sangat hebat dan menjadi kebanggaan keluarga saya!!

mohd firdaus sauti said...

Hebat!! Sangat hebat!!! Terima kasih en azhar atas segala tunjuk ajar dan tips daripada encik..ia membantu sy untuk menjadi seorang sangat hebat dan menjadi kebanggaan keluarga saya!!

mohd firdaus sauti said...

Salam..en azhar merupakan idola sy dalam dunia bisnes..segala tips dan tunjuk ajar encik akan saya gunakan sebaik mungkin dalam menjadikan sy seorang insan yang hebat..terima kasih encik azhar...(G7)

mohd firdaus sauti said...

Salam..en azhar merupakan idola sy dalam dunia bisnes..segala tips dan tunjuk ajar encik akan saya gunakan sebaik mungkin dalam menjadikan sy seorang insan yang hebat..terima kasih encik azhar...(G7)

Hidayah Shahid said...
This comment has been removed by the author.
Hidayah Shahid said...

Hebat.. Sangat hebat, kata-kata ransangan untuk terus maju kehadapan untuk tidak putus asa, Untuk berani berubah. Terima kasih Encik Azahar !
And my heart says,
"I'm still looking up.
i wont give up.

Hidayah (G5)

Nurul Atiqah Binti Hamzah said...

Assalamualaikum.. Terlebih dahulu sy berasa syukur yg tak terhingga utk perkenalan sy dgn en azahar. Seorang insan yg bg saya sgt rendah diri dgn kejayaan yg telah dikecapi. Menjadi contoh & mentor hebat kpd sy, keluarga & rakan2. Sgt2 mengagumi dgn kegigihan & usaha beliau dlm mencapai matlamat demi org2 yg disayangi sehingga berjaya. Terima kasih daun keladi, sila beri tunjuk ajar lagi. Terima kasih En. Azahar ^_^ #G3

anderson dyi said...

Mr.azahar is my biggest inspiration...suatu msa dhulu sa sorg yg xda suka bniaga..kerna tkut tkanan pniagaan n krugi..stelah keja gov surv..bru dpt mrasa bkn saja tkanan keja malah hutang...yg byk..xdpt mbantu n mbalas jasa parent...god luv me n show me de way..ketemukan mr.azahar..bliau telah mbantu n mgubah i tuk mnujuk kjayaan..tbaeekk

mohammad aniq said...

Sangat memberanagsangkn semangat sy untuk mengubah hidup sy..terima kasih...sangat bagus....

intan nurul syazwani said...

Tahniah dan terima kasih sya ucapkan kpd en.azahar krna memberi pluang dan ilmu utk brjaya.. peluang yg di beri takkan dipersiakan utk mencapai matlamat yg di inginkan..

Zul Fadzly said...

Terima kasih En Azahar, 1001 tips dan ilmu kejayaan yabg diberi akan dipraktikkan dalam mengejar IMPIAN saya. TERBAIK!!!

Hamidia Dya said...

Assalamualaikum terima kasih kerana memberi sy peluang dan ilmu utk berjaya encik azahar, terima kasih kerana sudi berkongsi kejayaan bersama sy encik azahar mmg terbaikkk###G3

Hamidia Dya said...

Assalamualaikum terima kasih kerana memberi sy peluang dan ilmu utk berjaya encik azahar, terima kasih kerana sudi berkongsi kejayaan bersama sy encik azahar mmg terbaikkk###G3

Hamidia Dya said...

Assalamualaikum terima kasih kerana memberi sy peluang dan ilmu utk berjaya encik azahar, terima kasih kerana sudi berkongsi kejayaan bersama sy encik azahar mmg terbaikkk###G3

Hamidia Dya said...

Assalamualaikum terima kasih kerana memberi sy peluang dan ilmu utk berjaya encik azahar, terima kasih kerana sudi berkongsi kejayaan bersama sy encik azahar mmg terbaikkk###G3

hanie hussin said...

Assalamualaikum...saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kpd Encik Azahar di atas segala tips, tunjuk ajar dan setiap kata-kata dari beliau sentiasa beri saya semangat utk melangkah ke hadapan demi mengubah saya serta dapat membantu keluarga saya..Encik Azahar seorang yang sangat HEBAT, beliau merupakan idola & mentor saya dalam bisnes ini..

Nor Fazirah Ahmad Faiz said...

asslmualaikum En.Azahar..
Alhamdulillah...saya bersyukur dapat mengenali Encik walau secara tidak lgsg...jk dulu saya memg tidak suka membaca hanya kepada praktikal tetapi BACA dari En. telah membuka minda saya utk mencari ilmu kejayaan dengan membaca bukan shj dari praktikal..

banyak kelemahan dari saya utk berubah tetapi dengan bimbingan dan TIPS-TIPS kejayaan dari En. telah membantu saya utk berubah dengan perjalanan yang betul...

saya berhrap Encik tidak berputus asa utk memberi bimbingan kepada saya dalam dunia perniagaan...

trima ksh En. Azahar =)(G7)

Hailmi Aziz said...

Salam en azahar buku in telah byk mengubah hidup saya dr insan biasa menjadi insan HEBAT!!! Terima kasih G20

nurul nadia said...

Wow!!! awesome!! Tips,ilmu n kisah khdpn btol2 boleh djadikan inspirasi..tips yg slalu dkongsikan mmg sgt berguna n bg perubahan dr cara sy berfikir n bertindak..sgt terbaekkk!!hebat!!(G9)

Azrul Firdaus Mohd Aini said...

Hebat!!! Saya kagum dengan saudara dan kehidupan saudara. Kejayaan saudara menjadi inspirasi buat saya.

En. Azahar adalah idola saya!!!

Terbaeeekkkk!!!!

Azrul Firdaus Mohd Aini said...

Kisah kehidupan en. azahar memberi inspirasi kepada saya untuk merubah kehidupan saya.

Insyallah kita jumpa di puncak kejayaan en. azahar!!!

Anonymous said...

hsgdjhy

wan mohd najat wan nawang said...

Sebelum sy merantau dr Terengganu, mak sy selalu pesan..berkawan la dgn org yg baik supaya kita pun jd baik..so sy percaya sekiranya sy berkawan dgn org berjaya dan kaya..sy turut akan berjaya dan kaya mcm mereka..tetapi nak ke org berjaya dan kaya nak kawan dgn sy?

Alhamdulillah Allah menemukan sy dgn En. Azahar..sy lgsg xmenyangka org seperti beliau dpt duduk berborak dan berkongsi ilmu dgn sy..beliau sgt humble..membuatkan sy xkekok utk bersama dgn beliau..seorg insan yg sgt HEBAT..pemikiran beliau sgt MANTAP..sehingga mampu menyentuh sy

Dgn tunjuk ajar beliau, hidup sy kini telah berubah..setiap ajaran beliau akan sy semat dlm hati..Alhamdulillah..terima kasih En. Azahar!! You're the great teacher who inspire!! (G17)

Anonymous said...

Assalamualaikum,thanks en azahar ..Nurfaizal bin abd kadir,,G6,bnyk ilmu yg sy pelajari dari buku BACA,buku BACA bnyk mngajar tntng cara kita mngubah hidup seseorg yg sntiasa inginkn perubahan dalam kehidupan.terima kasih bnyak2 en azahar .

shafrotul huda said...

Sangat hebat dan luar biasa apabila membaca buku BACA. Sangat berterima kasih kepada Encik Azhar kerana telah berkongsi pengalaman dan idea ke arah mencapai kejayaan, kebahagiaan dan kekayaan. Segala coretan yang dikongsi dapat membantu saya dalam mentransformasi kehidupan. Jumpa di puncak kejayaan . ( G3 )

Halid Bin Abd Hamid (KL) said...

Terbaik!!! Satu ucapan yg mampu diucapkan kerana sudi berkongsi buku "Baca" dengan insan2 lain. Tips yang diberikn dpt membantu saya lebih berjaya dlm perniagaan.

Anonymous said...

Terima kasih en.azahar kerana telah membuka minda saya.. saya juga berhasrat nak jadi seperti en azahar..
Benarkan saya untuk jadi anak didik en azahar..

Anonymous said...

Assalammualaikum.. Terima kasih En Azahar atas segala tips, ilmu yg sgt2 hebat serta tunjuk ajak untuk menjadi insan yg berjaya. Buku BACA sangat2 membantu serta memberikan motivasi kepada diri sy untuk merubah nasib keluarga. Sangat HEBAT!!!

Hazwan Hayom said...

Syukur alhamdulillah ke hadrat Ilahi. Terima kasih Encik Azahar ats tunjuk sepanjang 3 tahun perkenalan kita di pentas keusahawanan. Insyaallah pertemuan seterusnya pasti saya nantikan untuk menimba lbh banyak ilmu lg. Together we success!! :)

Hazwan Hayom said...

From me Hazwan (G10) :)

Unknown said...

Assalamualaikum
Izinkan terdahulu sy ucapkan tahniah kpd tuan empunya blog Iaitu En Azahar. Ianya adalah blog yg terbaik pernah sy kunjungi.
Terima kasih sy ucapkan kerana kesudian En Azahar berkongsi ilmu dan pengalaman dgn insan seperti saya. Sy percaya segala kebaikan yg dilakukan pasti akan mendapat balasan dariNya. InsyaAllah dgn izinNya sy ingin menjadi seperti ANDA En Azahar.
Adie Ridzwa (g12)

Unknown said...

Assalamualaikum
Izinkan terdahulu sy ucapkan tahniah kpd tuan empunya blog Iaitu En Azahar. Ianya adalah blog yg terbaik pernah sy kunjungi.
Terima kasih sy ucapkan kerana kesudian En Azahar berkongsi ilmu dan pengalaman dgn insan seperti saya. Sy percaya segala kebaikan yg dilakukan pasti akan mendapat balasan dariNya. InsyaAllah dgn izinNya sy ingin menjadi seperti ANDA En Azahar.
Adie Ridzwa (g12)

Anonymous said...

Assalamualaikum, sy rina drpd melaka....
Pertama sekali sy ingin bersyukur ke hadrat Ilahi kerana dipertemukan dengan seorg insan yg sgt hebat... Selama ini sy hanya bermimpikn utk berjumpa dgn mereka yg hebat2 dlm apa jua bidang... Melalui seorg rakan, sy dipertemukan dgn penulis buku Baca, En. Azahar... Sgt teruja kerana sy boleh berbual & duduk semeja dgn insan yg sgt hebat... Byk tips & pengalaman yg sy belajar sehingga sekarang... Segala ilmu yg dicurahkan sy ambil dan buat utk positifkn kehidupan sy.... En.Azahar merupakan mentor utk sy berjaya... Time kasih byk2...
~RINA (G12)~

Anonymous said...

Assalamualaikum en Azahar..sy azrie ahmad dari johor bahru ingin mngucapkn terima kasih kerana mncipta blog ini...kerana dgn mncipta blog ini,sekaligus en azahar telah mncipta peluang utk kami yg sedang mncari peluang utk brubah..alhamdulillah,syukur kerana Allah swt telah mnemukan sy dgn insan yg hebat sbgai mentor sy iaitu en Azahar..semoga en Azahar dpt mmbimbing sy serta org yg same2 ingin brjaya dlm kehidupan ni...amiiinnn...

Punitha Thanigajalam said...

Hebat!! Sangat hebat!!! Terima kasih en azhar atas segala tunjuk ajar dan tips daripada encik..sy juga ingin menjadi seorang yg berjaya dan menjadi kebanggaan keluarga saya seperti en.azahar!!

Punitha Thanigajalam said...

Hebat!! Sangat hebat!!! Terima kasih en azhar atas segala tunjuk ajar dan tips daripada encik..sy juga ingin menjadi seorang yg berjaya dan menjadi kebanggaan keluarga saya seperti en.azahar!!

Punitha Thanigajalam said...

Hebat!! Sangat hebat!!! Terima kasih en azhar atas segala tunjuk ajar dan tips daripada encik..sy juga ingin menjadi seorang yg berjaya dan menjadi kebanggaan keluarga saya seperti en.azahar!!

Anonymous said...

assalamualaikum en.azahar...saya din dr johor
ingin mengucapkn ribuan terima kasih kpd en azahar...kerana telah membuat satu blog untuk semua owg mmbacanya...yg mana sekarang semua ingin mncr pluang untuk berubah...tetapi tidak jmpe platform yg btl n brsikap negetif terhadap peluang...sekaligus apabila d'baca n d'fahami mendalam d'blog en.azahar insyaallah dr negatif akn berubah mnjd positif...apa-apa pun sy ucap terima kasih byk2 n sy harap en.azahar dpt mmbimbing saya n org yg sama2 ingin brjaya dlm kehidupanya...insyaallah...amin...

Anonymous said...

Terbaik!!!..Alhamdulillah. Terima kasih atas perkongsian pengalaman dan ilmu drpd insan hebat ini dpt memberi peransang dan semangat utk terus berusaha dan sama2 mencapai kejayaan.. InshaaAllah_fauziah G19_

Mohd Adie Aiman said...

Assalamualaikum, Terima Kasih EN Azahar, anda inspirasi saya dan keluarga, kata2 anda, tunjuk ajar anda menjadi pembakar semangat dan panduan saya untuk lebih berjaya dalam mengejar cita2 saya dan menjadi harapan keluarga. Impian yang dulu kian pudar kini semakin cerah.

Mohd Adie Aiman said...

Saya yang dahulunya tidak berani bertindak, tidak berani keluar dari comfort zone saya untuk lebih berjaya, terlampau takot akan risiko. tetapi, setelah diberi tunjuk ajar, nasihat dan dorongan yang tidak putus. Saya kini berjaya mengorak langkah ke kehidupan yang saya idam2 kan. nasihat saya diluar sana, jgn segan2 jgn malu, tanya pada yang telah berjaya, anda mampu mngubah hidup anda. Terima kasih Allah kerana pertemukan saya dgn insan yang hebat.

Anonymous said...

Buku ini membuatkan saya terfikir sejenak . Buku ini telah menyebabkan evolusi perubahan yang banyak pada diri saya . Buku ini banyak mengajar apa erti visi dan misi dalam kehidupan serta tips mancapai matlamat dalam hidup ini . Jutaan terima kasih pada penulis dan tahniah di atas karya yang cukup hebat . Hasil nukilan yang penuh motivasi beserta tips dalam mencapai kejayaan . Buku yang harus dibaca oleh semua orang dan diamalkan tips kejayaannya . Semoga penulis teruskan perjuangan dengan nukilan yang hebat .

Ikhlas ,
Ah pai jb (G20)

Anonymous said...

Assalamualaikum.. ribuan terima kasih saya ucapkan kepada En. Azahar kerana telah memberikan saya inspirasi dan semangat dalam mengubah hidup saya. Mari kita sama2 capai cita2 dan menuju ke arah kejayaa

Mira, muar johor G4

Anonymous said...

Assalam...saya siti zabedah dari melaka..
Terima kasih atas perkongsian ilmu dan tips2 yang en azahar berikan dan saya akan jadikan ianya sebagai perangsang untuk saya berjaya seperti en azahar...

Siti zabedah_G10

Anonymous said...

Assalam...saya siti zabedah dari melaka..
Terima kasih atas perkongsian ilmu dan tips2 yang en azahar berikan dan saya akan jadikan ianya sebagai perangsang untuk saya berjaya seperti en azahar...

Siti zabedah_G10

Anonymous said...

Assallamualaikum en.azahar .
Hebat sgt hebat dr org yg hebat. Ilmu dan pengalaman ini bukan calang2 org yg boleh kongsikan . Allhamdullillah sy telah diketemukan dengan org2 hebat ..dpt jadi anak didik pulak 2. Sy akn smpaikan segala apa yg sy peroleh ini pd generasi yg akn dtg.. tq so much en.azahar ..

Azzaharah Lemam G 12

Nur Afiqah bt. Redzuan said...

Assalamualaikum En. Azhar
Hebat..!!! Utk jadi hebat kita perlu ada mentor yg hebat. Alhamdulillah sy telah ditemukan dgn sorg mentor yg bkn saja hebat, tapi sgt hebat ! Terima kasih atas perkongsian ilmu dan tips yg sgt2 membantu. InsyaAllah akan sy kongsikan ape yg sy perolehi dgn mereka yg ingin berubah supaya kita boleh jdi sorang yg bukan terbaik, tapi yg paling baik..Terima kasih En. Azhar.

Nur Afiqah bt. Redzuan said...

Assalamualaikum En. Azhar
Hebat..!!! Utk jadi hebat kita perlu ada mentor yg hebat. Alhamdulillah sy telah ditemukan dgn sorg mentor yg bkn saja hebat, tapi sgt hebat ! Terima kasih atas perkongsian ilmu dan tips yg sgt2 membantu. InsyaAllah akan sy kongsikan ape yg sy perolehi dgn mereka yg ingin berubah supaya kita boleh jdi sorang yg bukan terbaik, tapi yg paling baik..Terima kasih En. Azhar.

Anonymous said...

Assalamualaikum en azahar...
hebat lah... nak jadi luar biasa mesti kita lalui dan harungi cabaran dugaan dan rintangan luar biasa.... namun kalau hanya ada impian tanpa tindakan ia hanya angan-angan.... terima kasih en axahar utk perkongsian HEBAT INI... JADI INSPIRASI UTK DIRI SAYA... INSYAALLAH... G5 2013

Anonymous said...

Salam..saya sangat kagum dengan kejayaan en.azahar yang sgt hebat..terima kasih atas perkongsian tips-tips kejayaan yg diberikan..sy akan jadikan sumber inspirasi untuk sy bergerak menuju kearah kjayaan..insyaAllah..mayakamariah g17

Anonymous said...

Salam...En.Azahar sgt hebat!!sy lbh b smgat lgi utk b ubah..trima ksh En.Azahar..dari liza g 17

Amzak Aziz said...

Assalamualaikum En Azahar..
saya Amzak/wantoy dari Melaka. selama 2 tahun sy mengenali En. Azahar terlalu banyak ilmu dan bimbingan yang telah diberi dan disampaikan kepada saya. bermula daripada insan yang tidak ada apa-apa kepada insan yang mula dikenali ramai. bersyukur ke hadrat Illahi kerana dipertemukan dengan insan ataupun seorang Mentor yang sangat hebat dan luar biasa seperti En Azahar. berkat usaha dan dorongan daripada mentor-mentor dan sahabat seperjuangan in sha Allah akan lahir lebih ramai lagi insan-insan yang berjaya. "i'm the champion of my beloved"

Hanifah Ibrahim said...

Assalammualaikum en azahar..
Terima kasih atas perkongsian ilmu yg sangat hebat dan inshaa Allah sy akan berusaha untuk mengikut jejek kejayaan en.azahar.... Sangat hebat..
Terima kasih.....

aizad zakuan said...

Salam En. Azahar... Sy sgt berterima kasih pd cik azahar dgn sgala tnjuk ajar dan ilmu yg diajar sgt2 hebat dan blum tntu sy akn dpt diluar sna... Terima kasih yg tdak terhngga pd cik azahar kerana sudi meluangkan masa utk memberi tnjuk ajar pd sy ilmu yg sgt2 hebat ini...

aizad zakuan said...

Salam En. Azahar... Sy sgt berterima kasih pd cik azahar dgn sgala tnjuk ajar dan ilmu yg diajar sgt2 hebat dan blum tntu sy akn dpt diluar sna... Terima kasih yg tdak terhngga pd cik azahar kerana sudi meluangkan masa utk memberi tnjuk ajar pd sy ilmu yg sgt2 hebat ini...

aizad zakuan said...

Salam En. Azahar... Sy sgt berterima kasih pd cik azahar dgn sgala tnjuk ajar dan ilmu yg diajar sgt2 hebat dan blum tntu sy akn dpt diluar sna... Terima kasih yg tdak terhngga pd cik azahar kerana sudi meluangkan masa utk memberi tnjuk ajar pd sy ilmu yg sgt2 hebat ini...

nurlina aina said...

assalamualaikum en azahar..trime kasih yg x tehingga kerana telah mencipta Blog BACA yg sgt2 hebat. byk ilmu yg berharga yg sy pelajari..terima kasih en azahar sbb luangkan mase utk mmbantu & mmberi ilmu kpd sy & org yg memerlukan.. trime ksih yg x terhingga..

Ridhwan Kee said...
This comment has been removed by the author.
alexander tompisal said...
This comment has been removed by the author.
steven adam said...

Terima kasih En.Azahar..kerana bimbingan dpd mentor yg hebat sy dpt mengubah kehidupan sedikit demi sedikit dan dahulunya seorang yg tak mampu berimpikan mampu memberi kehidupan selesa kpd keluarga..tapi sekarang peluang ni telah mengubah hidup keluarga sy..

STEVEN ADAM
0198255233

Tameq Xxry said...

Hebat...
Terimakasih encik ahazar.
Encik sememangnya seorang mentor yg hebat.... N encik idola yang terbaik... N peluang yang ditunjukan telah mengubah saya lebih baik dari semalam.
Tq..

JAMIL
0109548335

Anonymous said...

Asallamualaikum En. Azahar...

Sesungguh apa yang terkandung dlm buku ini cukup membantu & membuka minda agar saya terus cekal menghadapai segala rintangan mahu pun halangan untuk mencapai kejayaan... Ribuan terima kasih kepada En. Azahar kerana memberi petunjuk & bimbingan untuk terus berjaya....
Hebat!!!! sangat hebat!!!! En. Azahar adalah mentor yg terbaik dan telah mengubah kehidupan saya serta keluarga.... pengalaman mengajar kita erti kesusahan.... bak kata pepatah susah nak jadi senang tp senang nak jadi susah... berusaha dan tak mengenal erti susah itulah kunci utama nya... kita buat bersama demi keluarga...

Syukur Alhamdulillah...
Terima Kasih kpd En. Azahar.....

Himsar Sandakan,Sabah
0138372121

MACROY FEDILIS said...

“BACA” adalah hasil karangan seorang insan yang bernama Encik Azahar. “BACA” ialah salah satu buku yang patut dimiliki oleh setiap insan-insan yang mahu berubah dari segi kehihidupan mereka. Hasil nukilan beliau bnyk megubah kehidupan saya . Buku ini menceritakan tentang journey kehidupan penulis dlm menempuhi liku-liku kehidupan utk berjaya ! Buku ini menjadi inspirasi untuk saya turut berjaya seperti beliau.
HEBATNYA penulis ini ialah beliau sanggup bersusah payah mengarang semata-mata untuk berkongsi TIPS kejayaan beliau dari detik KEPERITAN hingga KEJAYAAN beliau…..NAMUN buku ini hanya kepada mereka yang ada keinginan untuk berubah ke arah kebebasan kewangan, masa dan kehidupan yg lebih sempurna dan HANYA merekalah yang PATUT memiliki buku ini. "Dari insan yg biasa-biasa kepada insan yang luar biasa"..inilah kata-kata yang terluah setelah menghabiskan membaca buku BACA ini..setiap makhluk yg bergelar manusia ingin berjaya dalam hidup, oleh itu buku BACA ini sangat sesuai utk dijadikan panduan dan motivasi dalam mengejar kehidupan yg lebih cerah.
Terima kasih banyak En. Noor Azahar Mokthar kerana menulis buku BACA ini dan sentiasa membantu mereka yang ingin berubah. May gods blessed you always.

Regards

Macroy Fedilis Andrew Chin.
Labuan F.T
013-8719009

Macroy Fedilis said...

“BACA” adalah hasil karangan seorang insan yang bernama Encik Azahar. “BACA” ialah salah satu buku yang patut dimiliki oleh setiap insan-insan yang mahu berubah dari segi kehihidupan mereka. Hasil nukilan beliau bnyk megubah kehidupan saya . Buku ini menceritakan tentang journey kehidupan penulis dlm menempuhi liku-liku kehidupan utk berjaya ! Buku ini menjadi inspirasi untuk saya turut berjaya seperti beliau.
HEBATNYA penulis ini ialah beliau sanggup bersusah payah mengarang semata-mata untuk berkongsi TIPS kejayaan beliau dari detik KEPERITAN hingga KEJAYAAN beliau…..NAMUN buku ini hanya kepada mereka yang ada keinginan untuk berubah ke arah kebebasan kewangan, masa dan kehidupan yg lebih sempurna dan HANYA merekalah yang PATUT memiliki buku ini. "Dari insan yg biasa-biasa kepada insan yang luar biasa"..inilah kata-kata yang terluah setelah menghabiskan membaca buku BACA ini..setiap makhluk yg bergelar manusia ingin berjaya dalam hidup, oleh itu buku BACA ini sangat sesuai utk dijadikan panduan dan motivasi dalam mengejar kehidupan yg lebih cerah.
Terima kasih banyak En. Noor Azahar Mokthar kerana menulis buku BACA ini dan sentiasa membantu mereka yang ingin berubah. May gods blessed you always.

Regards

Macroy Fedilis
Labuan F.T
013-8719009

charles bj said...

Saya banyak melihat kejayaan orang2 sdh berjaya. Kejayaan mereka bermula dari kegagalan, kesakitan, trauma, kesedihan dan tekanan. Tetapi, mereka tidak mengaku kalah dan tdk pernah berputus asa. Semakin hari mencuba dan berusaha...mencari semangat, mencari motivasi dan mencari inspirasi. Akhirnya mereka semakin kebal kpd kegagalan trdahulu. Pada mereka, kegagalan bukan la suatu penamat hidup. Tapi kegagalan itu la yg mendorong mereka utk berjaya dan berjaya. Seperti kata En. Azahar...kenapa perlu takut GAGAL, tapi harus BERANI untuk berjaya.

CHARLES SAFENUS (G19)
Sabah
014-2804116

Anonymous said...

HEBAT!!!!buku BACA n penulisnya boleh menjadi motivasi kepada mereka yang takut berubah untuk berjaya seperti saya suatu ketika dahulu..Martina Madsati(G22)-0135557739

charles bj said...

Saya banyak melihat kejayaan orang2 sdh berjaya. Kejayaan mereka bermula dari kegagalan, kesakitan, trauma, kesedihan dan tekanan. Tetapi, mereka tidak mengaku kalah dan tdk pernah berputus asa. Semakin hari mencuba dan berusaha...mencari semangat, mencari motivasi dan mencari inspirasi. Akhirnya mereka semakin kebal kpd kegagalan trdahulu. Pada mereka, kegagalan bukan la suatu penamat hidup. Tapi kegagalan itu la yg mendorong mereka utk berjaya dan berjaya. Seperti kata En. Azahar...kenapa perlu takut GAGAL, tapi harus BERANI untuk berjaya.

CHARLES SAFENUS (G19)
Sabah
014-2804116

Rosnah Jalil said...

saya Rosnah jahal 0148508171 Hebatnya buku ini ia hanya sesuai untuk org yg betul2 mahu berubah untuk lebih baik.....kalau sekadar panas2 taik ayam ja, sangat tidak sesuai.Hebatnya penulis buku ini encik azahar dapat memberi inspirasi untuk saya berjaya..bukan bagi saya duit tetapi beliau boleh mengajar saya untuk berjaya bersama2 dia...sudahlah jutawan tapi masih boleh mendidik saya untuk berjaya bersama2.mana ada org kaya lain mcm tu..Sekiranya anda betul2 ingan berubah...saya sarankan anda keluarkan duit RM50 dan beli buku ni..nilai rm 50 itu sengat kecikjika dibandingkan dgn tip2 kejayaan yang diberikan oleh mentor jutawan ini.....

FRANCISCA MOSILINUS said...

"Don't be afraid to CHANGE, You may LOSE something GOOD; But you may GAIN something even BETTER"...Saya tertanya-tanya betulker? Saya telah menghadirkan diri pada satu sesi yang En.Azahar menjadi "speakernya".Saya teruja dengan setiap hujahnya kerana semuanya berbaur kejayaan. Saya rasakan "everything is possible" sekiranya kita serius untuk berubah.Saya tidak sabar untuk dibimbing oleh beliau....Francisca Mosilinus (G23) 0195369959

Betries Augustine said...

Salam sejahtera,1 Malaysia dan 1 SD, setelah membaca Buku BACA tersebut saya terharu dan teruja dengan isi kandungan yang begitu padat dan bermakna bagi setiap insan yang ingin berubah kehidupannya. Ternyata penulis/penerbit buku ini adalah seorang yang insan yang HEBAT sekali.
Buku ini menceritakan perjalanan hidup beliau dimana telah mengubah kehidupan keluarganya. Saya juga sedikit sebanyak mendapat tip-tip yang begitu berkesan dan menjadi panduan bukan saja untuk saya sendiri juga untuk keluarga saya.
Saya syorkan DAPATKAN LAH SENASKAH BUKU INI.

Tahniah dan jutaan terima kasih kepada penulis buku ini iaitu Encik Azahar

IKhlas dari saya
Betries Augustine
Hp 0198219248

Anonymous said...

SANGAT HEBAT!!! Kisah Kejayaan En.Azahar telah memyemarakkan lagi semangat saya lagi untuk terus berusaha menuju puncak kejayaan.
Terima kasih yang tak terhingga kepada En. Azahar kerana telah menghasilkan buku BACA ini sebagai panduan untuk mengejar kejayaan seperti beliau.
En. Azahar telah menjadi IDOLA saya dan juga pada rakan seperjuangan yang ingin berjaya.

RITTA SANUDIN
0111 266 3149

Hassan Dullah said...

Assalamualaikum,saya ingin berkongsi ilmu yang cukup hebat dengan tuan-tuan, pada saya penulis buku "BACA" hasil nukilan Encik Azahar insan yang hebat ini telah berjaya menarik dan memikat hati saya untuk bermula dan meninggalkan keEGOan sikap yang tidak memberi keuntungan pada saya dan juga pada tuan-tuan.
Penulis membawa kita bagaimana untuk berubah dari kehidupan biasa kepada yang luar biasa dengan tips dan tunjuk ajar yang boleh dijadikan panduan.
Encik Azahar adalah seorang mentor yang sangat-sangat hebat dengan menhasilkan sebuku bernilai RM50 tetapi boleh mengubah seseorang itu menjadi jutawan.

Terima kasih Encik Azahar.
Hassan Sandakan Sabah.
0138880272









charles bj said...

Berani untuk berjaya adalah langkah yg sungguh bijaksana. Kerana, berani untuk berjaya bermakna kita inginkn perubahan iaitu suatu alam yg kita mencapai kepuasan hidup. Berani utk brjaya bermula dgn satu matlamat yg bersungguh2. Fokus kepada pelan yg dirancang rapi. Berani menjawab rintangan hidup, berfikir lebih kreatif, keluar dari "confort zone" dan tdak brputus asa walau menempuhi cabaran.

charles bj said...

Kejayaan En. Azahar adalah bukti bahawa tiada yg mustahil bg kita utk berjaya. Percaya pada kemampuan diri, dan langkah yg paling utama adala BERMULA utk melakukannya. Jika kita tidak bermula, kita tdk akn melihat langkah seterusnya. Jika kita bermula dgn brfikir tidak mampu utk brmula, pasti hidup tiada arah tujunya.

CHARLES SAFENUS (G19)
Sabah
014-2804116

Irwansyah Abdul Wahab said...

Alhamdulillah selepas sy baca buku ini,ia membantu sy membina keyakinan dan memberi semangat yg tggi untuk melebarkan lg empayar biz sy..."BACA" adalah sebuah buku yg SUPERB bagi mereka yg masih mencari hala tuju mengembangkan biz kerana tips2 yg diberikan amat berguna dan patut dicontohi...tahniah kepada penulis yg byk membantu melalui "BACA"...
-Irwansyah Abdul Wahab,Kota Kinabalu
0197683404