Tuesday, October 1, 2013

KENAPA ANDA MESTI MILIKI "BACA"...ia bukan sekadar baca!

     Salam persahabatan. TAHNIAH pada mereka yg telah pun MEMILIKI BACA sebagai salah satu bahan rujukan dan sumber Inspirasi untuk mereka MEMULAKAN LANGKAH PERTAMA untuk BERUBAH! Ramai antara kita yang begitu berkeinginan untuk BERUBAH dan keluar dari kepompong kesusahan dan kepayahan rutin hidup yang mereka lalui selama ini... BEKERJA pagi petang siang malam..tak cukup hari...tak cukup masa dengan keluarga tercinta...NAMUN tetap terus MENGELUH...mengeluh PENAT...mengeluh BEBANAN KERJA yang semakin membebankan...mengeluh keadaan SIMPANAN WANG yang sekadar cukup makan...mengeluh MASA bersama keluarga yang sungguh TERHAD...mengeluh sedih kerana tak mampu memberi duit bulanan pada Mak Ayah..keluhan demi keluhan NAMUN masih terus dibelenggu dengan rutin sebegitu!

    INGIN BERMULA tetapi masih tercari-cari jalan bagaimana INGIN MEMULAKANNYA?
    INGIN BERMULA tetapi masih tercari-cari MENTOR yang mampu MEMBIMBING?
    INGIN BERMULA tetapi takut gagal...

Apa kata anda ambil satu LANGKAH BERANI untuk MEMILIKI buku BACA! Saya tidak menjanjikan anda akan KAYA...tetapi ia adalah kisah benar saya yang suatu ketika dulu dulu melalui liku perjalanan hidup seperti anda rasai SEKARANG! Alhamdulillah...KINI saya telah jauh berubah...mulai mencipta banyak KEJAYAAN dan dapat semula apa yang saya 'hilang' selama 15 tahun bergelar sebagai Pengurus Bank!

Semoga BACA mampu memberi ILMU dan INSPIRASI untuk anda BERMULA dalam mencipta satu KEHIDUPAN yang LEBIH SEMPURNA!

Bagi mereka yang SERIUS ingin BERUBAH... MILIKI BACA dan mungkin anda juga boleh menjadi salah seorang Anak Didik saya..saya akan KONGSI ILMU KEJAYAAN saya pada mereka yang benar2 INGIN DIBIMBING dan sanggup DIBIMBING!

BE MY BEST FRIEND..

Jika BERMINAT untuk memiliki BACA ..boleh hubungi saya @ Whatsapp ke 0197177007




142 comments:

papa sifu said...

Dahsyyattt....mmg dahsyyyat...sya bkn ulat buku..tp buku Baca boleh jadikan sya Manusia bjaya...thanks En Azhar...Dh jutawaan tp tak sombong...heeyyyy tak pahamnlah..u are my lovley mentor...halalkan segala ilmu yg dh di curahkan....aminnn

mohd firdaus sauti said...

Buku baca karangan encik azahar salah satu buku yang patut dimiliki kepada insan-insan yang mahu berubah hidup mereka..Kepada mereka yang rasa belum berjaya dan sedang mencari sesuatu dalam hidup mereka, buku BACA sememangnya mesti dimiliki..buku BACA telah banyak mengubah hidup mereka yang dahulunya biasa-biasa kepada yanf luar biasa!!..terima kasih en. Azahar...anda sememangnya idola kepada mereka-mereka yang mahu berjaya seperti anda..

leaghazali said...

Memang tidak rugi memiliki buku BACA...Sebuah buku yg sangat HEBAT...walaupun sudah membacanya berulangkali sedikit pun saya tdk merasa bosan malah SEMANGAT MAKIN MEMBARA....T.Kasih kpd Mentor saya En. Azahar Baca yg juga merupakan penulis buku BACA yg hebat kerana sudi berkongsi pengalaman dan tips yg sangat berguna. Tips dalam buku ini adalah merupakan pengalaman perjalanan hidup penulis menempuh kesukaran dan kepayahan sebelum beliau menemui KEJAYAAN dan KEBAHAGIAAN....Melalui tips dlm buku inilah yg telah membuka MINDA saya utk BERMULA dan BERUBAH....Betul lah spt kata-kata penulis...KITA TAK PERLU SEMPURNA UTK BERMULA TP KITA PERLU BERMULA UTK LEBIH SEMPURNA....

cassey cecelia said...

buku "BACA" penulis by En.Azahar sorg yang HEBAT!!,Mentor yang sangat2 HEBAT,tak JEMU2 membntu mereka yng ingin BERUBAH..Tak RuGI memiliki buku ini bagi insan yang masih tercari2 mentor,masih terumbang ambing dan ingin bERUBAH KEHIDUPAn..MEMANG SESUAI DIMILIKI..penglamn saya baca BUKU ini 1ST timE,sehelai demi sehelai saya baca memang tak RUGI la..Makin saya baca,makin semangat saya membara wlaupun pada masa tu,saya TAK KENAL pun En.Azahar ini. Saya cuma menyelami dan tempatkan diri saya dalam keadaan beliau,dan saya teruskan baca dan baca,sampai menitiskn air mata dan saya renung balik kehidupan saya,,walau jam menunjukkan jam 2 pagi,saya tetap teruskan membaca,,Dah pelbagai novel,dah pelbagai buku saya Baca tetapi tak ada satu buku pun yang mampu buat saya BERSEMANGAT,MENITISKAN AIR MATA dan oleh kerna buku ini,saya bertindak melangkah ke hadapan tanpa menoleh ke belakang....100 TIPS dalam buku ini sangat MEMBANTU BGI mereka yang SERIUS hendak BERUBAH!! bagi mereka yang masih bersenang-senang,PILIHAN di TANGAN anda!!

Featri Yahaya said...

sebelum ni pinjam buku kakak jer untuk baca buku BACA ni.. bila dah baca sikit... nak baca lagi.. bila dah baca sekali nak baca dua kali.. Kisah yang sangat memberi semangat dan kekuatan untuk bangun daripada kesusahan.. Bahan bacaan yang sangat2 bermutu tinggi dan ikhlas... membacanya bagaikan berada disamping penulisnya.. BACA bukan sekadar BACA...!! terima kasih kepada mentor jutawan en azahar yang banyak membantu walaupun jarang bertemu..!!!

Mohamad Annas said...

Syukur Alhamdulilah saya sudah memiliki buku BACA sekarang..bukan buku saja yang saya dapat, saya juga dapat kenali lebih rapat dengan Penulis Blog & buku BACA, juga menjadi anak didik Penulis BACA..Saya dulu Tak suka membaca..tapi buku BACA ni membuatkan saya BERMINAT nak membaca..sehinggakan saya dan isteri BEREBUT-REBUT! nak membaca buku BACA sebab pada masa tu hanya sebuah saja Saya dapat.. 1 ayat di Atas buku yang buat saya TERUJA nk membaca iaitu "Jika Anda SERIUS ingin Berubah"..Saya memang SERIUS nak berubah demi semua KELUARGA yang saya SAYANGI..Buku BACA jugalah yang membuka MINDA saya & membuatkan saya mengenali SIAPA diri saya yang sebelum ni EGO & SOMBONG! sedangkan saya hanya biasa-biasa saja masa tu..Terima kasih Kepada En.Azahar penulis BACA yang memberi PELUANG untuk menjadi rakan&anak didik yang kini sudah lebih 1 tahun saya mengenalinya. hari ni Saya BELUM berjaya dan saya masih BELAJAR sehingga ke hari ini untuk BERJAYA seperti Beliau..Kenapa kita mesti EGO & SOMBONG, sedangkan orang macam En.Azahar yang sudah TERBUKTI berjaya hari ni TAK SOMBONG nk berkongsi RAHSIA kejayaan Beliau.."Rezeki yang ALLAH S.W.T turunkan MELALUI kita utk BERKONGSI dengan orang lain"...bagi rakan-rakan yang belum miliki buku BACA..dapatkan dengan SEGERA! tak rugi!..ILMU yang kita dapat, Boleh di gunakan untuk diri sendiri.. In Sha ALLAH..

Anonymous said...

Assalammualaikum. Nak share sikit pengalaman memiliki buku BACA. saya diperkenalkan dgn buku baca oleh seorg insan yg baru 2 minggu berkenalan dgn saya. Kemudian dia bawa saya ke seminar Workshop Minda Jutawan. Di situlah saya kenal penulis buku BACA. Teruja bila memiliki buku baca sbb siap ada autograf dari penulis sendiri. Saya ambil masa seminggu utk habiskan baca bukan sbb buku baca tak menyeronokkan...tapi setiap helaian tu saya ulang 3-4kali.. Sy membaca sambil membayangkan apa yg penulis tulis dalam buku baca. Sampai ada kawan sepejabat tanya saya apa yg kelakar sgt ttg buku BACA tu sampai ko baca ketawa sorg2?..
sebenarnya tak rugi utk memiliki BACA. kawan saya lecture subjek pengurusan peniagaan pun jadikan buku BACA sebagai bahan rujukkan. Hebat sgt buku baca ni.. Nak tahu kena beli dan baca BACA. melalui BACA lah saya jumpa mentor hebat yg sampai skrg menjadi idola dan guru yg paling hampir dgn saya. Saya sarankan pada yg masih lagi mencari2 mentor untuk berniaga milikilah buku BACA. Anda takkan rugi.... Skrg saya secara tak langsung menjadi pengedar buku BACA pada kawan2 yg teruja nak memiliki buku BACA. Bukan setakat memiliki sebuah buku tapi lebih dari itu.

Sekian

nizam&lynn said...

BACA " Jika Anda Serius Ingin Berubah" tu lah ayat KERAMAT yang membuatkan saya ingin memiliki BACA kerana saya perlu berubah dari kegagalan yang lalu. Saya perlu BERUBAH untuk INSAN TERSAYANG. Perkenalan saya penulis EN NOOR AZAHAR BIN MOKHTAR yang hanya bermula di FACEBOOK dua tahun yang lalu memberi SINAR BARU untuk saya mencorakkan kehidupan saya untuk lebih BERJAYA. Kini perkenalan yang bermula di lama maya itu kini menjadikan saya Anak Didik beliau dan En Azahar kini menjadi MENTOR saya. MENTOR saya dalam PERNIAGAAN dan juga KEHIDUPAN saya.

amaze leena said...

Buku BACA adalah buku yg bnyk megubah kehidupan saya . Buku ini mencerita journey kehidupan penulis dlm menempuhi liku kehidupan utk berjaya ! Buku ini menjadi inspirasi utk sy turut berjaya seperti beliau. Tuan Azahar merupakn mentor terhebat . Manakala buku beliau juga mnjadi buku rujukkan utk diri sy utk sukses spt beliau. RUGI sesiapa yg x memiliki buku tersebut . Sudahkah anda milikinya ?? Kalau belum segera lah miliki krn setiap sorg wajib miliki jika ingin berjaya !!

Ridhwan Kee said...
This comment has been removed by the author.
Ridhwan Kee said...

Assalamualaikum.. terlebih dahulu saya ingin mengucapkan syukur alhamdullilah atas nikmat rezeki yang diberikan oleh Allah S.W.T kepada kita pada hari ini. Tidak terlupa juga kepada penulis buku 'BACA' iaitu En.Azahar sendiri yang telah bertungkus-lumus dan sanggup bersengkang mata menghasilkan buku yang HEBAT ini hanya semata-mata untuk berkongsi TIPS kejayaan beliau kepada mereka yang ada keinginan untuk berubah. 'BACA' sememangnya HEBAT! Pada mulanya saya mengambil sikap acuh tak acuh tentang buku ini. Saya mengambil masa 2 BULAN untuk menghabiskan buku ini kerana terlalu melayan KESIBUKAN semasa. Akan tetapi setelah mengetahui kehebatan buku ini secara keseluruhan, saya tidak teragak-agak untuk membaca SEKALI LAGI buku ini dan hanya mengambil masa KURANG DARI SEMINGGU kerana KEHEBATAN buku ini yang terlalu menarik minat saya! 'BACA' telah mengubah kehidupan saya sebanyak 360 darjah! Ia mudah di fahami kerana ia sememangnya berkaitan dengan kehidupan harian kita sendiri. Ia telah membuka minda saya dari keselesaan hidup dan kenapa kita harus berjaya! Kepada penulis 'BACA' sendiri iaitu En.Azahar, beliau sememangnya seorang penulis juga seorang MENTOR yang HEBAT, PERAMAH dan MUDAH DIDEKATI kerana saya sendiri telah berjumpa dengan beliau sewaktu beliau berada di Kota Kinabalu, Sabah. Bayangkan, apakah perasaan anda jika sekiranya seorang penulis buku KEJAYAAN, seorang yang BERJAYA, dan MENTOR yang di sanjungi oleh ribuan anak didik beliau berjumpa dengan anda hanya semata-mata untuk menyerahkan senaskah buku dan berkenalan? Berapa ramai JUTAWAN di dunia ini yang mudah didekati seperti ini? Itulah dia En.Azahar!

Ikhlas daripada,
Mohd Ridhwan Kee Bin Jakaria
Kota Kinabalu, Sabah
016-8448479a

Camey Lyn said...
This comment has been removed by the author.
Camey Lyn said...

Hebat..tidak sia-sia saya meluangkan masa sejam untuk membaca buku BACA hasil nukilan En. Azahar ni.Walaupun hanya sejam tp info-info yang terkandung di dalam buku tersebut betul-betul telah membuka hati saya untuk berjaya seperti insan HEBAT ini...bertemu secara "live" dengan penulis ini memberi gambaran yang jelas..walaupun dia sdh berjaya, dia tetap sudi berkongsi tips2 kejayaan serta bergaul rapat dengan orang lain...wah..ini barulh dikatakan orang yang HEBAT..Buku BACA betul2 bukan hanya sekadar BUKU..terus-terang saya katakan, Novel 'Ombak Rindu' adalah novel yang telah berjaya membuatkan air mata saya mengalir laju (baca dgn penuh perasaan kunun) tapi buku BACA adalah buku yang merubah hidup saya...!!!!..Terima Kasih En. Azahar kerana menghasilkan buku yang HEBAT ini...(Mazlinah Rosli)

rosmiah said...

buku ini sangat hebat... dapat memberi ilmu yg cukup hebat dan berkuasa utk membimbing ke arah kebebasan masa dan wang... disamping sentisa bersyukur akan nikmat yg ALLAH beri..

Scholastica said...

Buku BACA ... sungguh hebat, setiap insan yg ingin berubah ke arah kebebasan kewangan, masa dan kehidupan yg lbh semporna MESTI memiliki buku ini. Terima kasih yg tidak terhinggah kpd En. Azahar mentor terhebat yg sanggup share ilmu & pengalaman beliau. (Scholastica Lee G.22)

steven adam said...

Buku BACA merupakan buku yg hebat kerana memberi byk ilham kpd saya....dgn 100tips dgn 1 pengalaman hidup yg mampu menolong kami mengubah hidup.

Noor Azahar Mokhtar said...

TERIMAKASIH atas KOMEN IKHLAS anda semua...semoga BACA dapat membantu lebih ramai insan diluar sana yg SERIUS nak BERUBAH!
Kalau mengeluh PENAT dgn kerjaya makan gaji...mengeluh TIDAK AKAN BERUBAH..lakukan TINDAKAN!

suzaina jefre said...

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia. BACA merupakan hasil nukilan dari hati seorang mentor hebat, yang pada sya walaupun beliau bukan penulis terkenal Tanah air cam penulis Adam & Hawa tu (walaupun x baca hahaha) tapi mesej yang betul-betul smpai ke hati pembaca..kreativiti penyampaian yang bersahaja dan mudah difahami kerana apa yang disampaikan adalah reality kehidupan. Memang boleh rasa dan terasa hihi. Rugilah kalau baca pun mau ego..Takda org akan persoalkan jugak kalau anda mau nagis atau gelak waktu baca Buku BACA ni.. (Suzaina Jefre 0147437831)

Quorinah Sukiman said...

BACA bukan sekadar buku...alhamduLILLAH BACA memberi sy semangat yg luar biasa utk berubah! Apa lagi bila penulis adalah MENTOR yg HEBAT bagi sy..;) Orang kata, mahu jadi HEBAT, berkawan lah dengan insan2 HEBAT!! Nah!! A BIG thanz en. Azahar kerana sudi membimbing sy melalui 1 platform yg HEBAT...WE ARE THE CHAMPION TO OUR BELOVED!!

Jandau Gagau said...

Salam borneo..melalui buku baca ini saya telah melihat satu perjalanan pengalaman yang boleh saya contohi.. liku2 kehidupan akan memberi kita banyak kesedaran bahawa kita hanya perlu percaya dan kita akan berjaya berlandaskan usaha. Dalam dunia semuanya perlukan usaha.. tiada yang datang bergolek..buku BACA ini adalah pengalaman orang yang telah berjaya.. paling penting kita bersandar kepada kehendak-Nya. Thanks for this opportunity.

Anonymous said...

Assalamulaikum w.b.r.. Pertama kali saya melihat buku BACA ini ketika saya bertandang ke rumah introducer saya QKP Didi@Hadijah, pada mulanya saya tidak pandang pun tetapi saya hairan kenapa buku BACA itu di letakkan diatas coffe table pada masa itu, apabila saya mengajukan soalan pada introducer saya, buku ini berkaitan apa? beliau mengatakan itu buku hasil nukilan seorang bekas area manager bank dan beliau mengatakan kepada saya, penulis itu adalah mentor beliau dalam perniagaan. Secara tidak sedar sebenarnya pada masa itu proses warm up sedang berlaku dan beliau seterusnya menjemput saya hadir aktiviti SD di Senario Cafe, Penampang. Moral of the story sebenarnya tanpa memperkenalkn perniagaan yang diusahapun, hanya tee up penulis buku BACA pun sudah memadai utk membawa rakan2 baru untuk melihat satu bidang perniagaan yang sangat2 hebat. Terima kasih kepada penulis baca encik azahar sebab telah menghasilkan satu buku mengkisahkan kehidupan sebenar kebanyakan orang sebagai panduan untuk merubah kehidupan dari orang biasa-biasa kepada orang luar biasa

Nazrie Gimbok
Kota Kinabalu Sabah
0138839697

susilawati yuasri said...

salam sejahtera....kawan saya yang suruh saya baca buku BACA ne....mulanya saya tak ambil kisah pun....tapi bila dh baca, ia seakan2 membakar SEMANGAT saya nk berubah dari KEHIDUPAN YANG BIASA kepada KEHIDUPAN YANG LUAR BIASA.....walaupun saya dh membacanya berulangkali sedikit pun saya tdk merasa bosan malah SEMANGAT MAKIN MEMBARA.... buku BACA ne bukan sekadar buku yang ada dipasaran...tapi buku yang memberi IMPAK yang besar kepada kehidupan ...dengan adanya 100 TIPS dalam buku ini sangat MEMBANTU BGI mereka yang SERIUS hendak BERUBAH!!...

susilawati yuasri (G24)
016-8370316

abgel alin ann said...

Hii selmat pgi semua..prtama kli bca buku ni sya da dpt rasa aura penulis ni..penulis buku ni ada mentor yg hebat..setiap isi kndung buku ni bole membakar semngt saya..sya mhu ikut jejk penulis ni..mhu berjya sprti dia,mhu kuat seprti dia n mhu kaya seprti dia..bgi insan2 yg betul2 mhu berubh jom baca buku..bukan sekadar baca tpi lakun nya dgn usaha buat sampi jadi..tq prince azahar krana mjdi mentor kmi yg hebat..

Rozilin silas
0138689220

steven adam said...

Steven
0198255233

byron omiun (g30) said...

Membuat kan.sa bertambah bersemangat dan membara , tuk buat perniagan ni.walaupun sa baru juga dalam biz.ni tapi kerana group yg hebat sa menjadi kuat dan bersemangat . Bagi org yg nak berubah kenapa anda takut tuk berubah menjadi seorg yg hebat

Lowson said...

Sejujurnya saya belum pernah berjumpa secara personal dengan penulis buku BACA ini En. Azhar tetapi pernah hadir dalam seminar usahawan dimana salah seorang pembicaranya En. Azhar. Sejak itu saya telah membeli buku BACA. Hanya dengan isi kandungan Buku BACA saja saya telah menerima motivasi dan semangat baru. Kelemahan diri, ego dan masa yang terbuang sekian lama menyedarkan saya bahawa hidup ini mesti berubah dari kebiasaan jika inginkan kejayaan. Kejayaan bukan saja dari kebebasn masa tetapi dari sudut kesihatan dan kewangan. Buku BACA telah mengajar saya bagaimana menjadi orang hebat untuk menuju ke puncak kejayaan. Pengalaman penulis buku ini menjadi inspirasi dan motivasi saya.

Salam Hormat,
Loson Rumikat (G8)
0198500734

alexander tompisal said...

"Dari insan yg biasa-biasa kepada insan yang luar biasa"..inilah kata-kata yang terluah setelah menghabiskan membaca buku BACA ini..setiap makhluk yg bergelar manusia ingin berjaya dalam hidup, oleh itu buku BACA ini sangat sesuai utk dijadikan panduan dan motivasi dalam mengejar kehidupan yg lebih cerah kerana buku ini mengisahkan perjalanan kehidupan seorang insan yg bernama Noor Azahar Mokhtar dalam mencapai kejayaan.

alexander tompisal said...

Alexander V Tompisal (0195896675)

HAZIAH Zie said...

Jujur BACA sangat BEST! Nak tau apa yang BEST? Huh anda mesti dapatkan BACA & baca!! Saya bangga dapat mengenali penulisnya merupakan seorang mentor yang sangat hebat...semuanya bermula dari BACA. Terima Kasih wahai BACA!!!

Salam perkenalan;
HAZIAH
0168195205
Sabah KK (G30)

Anonymous said...

Assalamualaikum.....Alhamdulillah masih diberi kesempatan bernafas dibumiMu Ya Allah,dengan rasa syukur yg teramat kerna bertemu jodoh dengan buku "BACA"....saya diperkenalkan buku BACA ni oleh seorang teman dan dia menyuruh saya membacanya.katanya banyak ilmu kejayaan terkandung didalamnya.
Apa yang bole saya perkatakan tentang buku BACA ni ialah RUGI kalau anda tidak MEMILIKINYA kerana ianya memang HEBAT dimana penulisnya sendiri adalah MENTOR KEJAYAAN.. beliau mengharungi liku2 kehidupan dan tidak kenal putus asa untuk MENGUBAH kehidupan beliau dan KINI beliau sendiri MEMBANTU dan BERKONGSI ILMU dengan insan2 yang ingin BERUBAH.Beliau adalah MENTOR yang patut kita contohi....terima kasih banyak En. Azahar kerana menulis buku BACA ini dan sentiasa membantu mereka yang ingin berubah.....

AMRAN ARIFFIN
KOTA KINABALU,SABAH
0168446664

Anonymous said...

Assalammualaikum

Salam Jutawan. ...

Walaupun saya belum memiliki buku BACA namun saya tidak sabar untuk memilikinya kerana didalam buku itu terdapat tips yang sangat hebat di mana beliau berkongsi kisah sebenar perjalanan hidup dan cabaran untuk menjadi insan berjaya dan kaya dengan ilmu.

Moga ianya dapat memberi faedah yang luar biasa hebat untuk saya mencapai impian yang dicita...

Terima kasih kepada Tuan Azahar di atas perkongsian ilmu yang hebat ini..

Jumpa anda semua dipuncak KEJAYAAN! !!

Sharf Moss said...

BACA bukan skadar buku...ia mampu mengubah hidup seseorng dari manusia biasa kepada insan yg luar biasa...ia mngisahkan pengalaman hidup penulis yg mulanya dibelenggu tekanan pekerjaan dan kekurangan masa utk keluarga. Kini beliau berjaya mnjadi seorng jutawan tetapi sngat humble dan tak sombong utk bergaul dgn saya dan membimbing sy utk mngubah hidup saya dlm jangkamsa 1 - 3 tahun....

Bagaimana memulakan perjalanan yg hebat ini.. pm sy

Mohd Sharfri Bin Moss
0168115659 (watsup ada)
Fb: sharf.moss

noorhazlina said...

Assalamualaikum.. pada mulanya sy tidak berminat utk baca buku BACA ni, tapi bila ada yg kata, “BEST BACA BUKU NI, X SIA2 AKU BAYAR RM50, KALAU SAPA XNAK BACA MMG RUGI LA!!”. Sy heran, sbb mulanya sy ingat buku ni hanya sekadar buku AUTOBIOGRAFI. Tp yg buat sy laaagi heran, kenapa ramai kawan2 sy yg BEKERJA ada masa utk baca BACA dan sanggup meluangkan masa membaca buku yg kononnya dlm fikiran sy “BUKU SEJARAH”. Tanpa berkira dgn nilai RM50, sy beli buku BACA utk alami sendiri apa yg best sgt ttg buku ni (xpuas ati punya pasal hehehe).
Hebatnya BACA ni sampai sy SENTIASA X SABAR utk mengetahui cerita selanjutnya perjalanan seorang insan yg bernama NOOR AZAHAR MOKHTAR !! walaupun sy berada jauh dgn penulis ni, tp sy boleh merasakan seperti sy berada dekat dgn beliau. Sy SALUTE beliau, walaupun bidang beliau jauh lebih hebat, tapi yg bestnya beliau boleh menghasilkan buku yg mana hasil nukilannya boleh membuatkan org yg x minat membaca buku ttg autobiografi (sy la 2 hehehe)menjadi EXCITED utk tau kisah selanjutnya.
Selepas membaca BACA, terdapat beberapa perkara ingin sy katakan d sini:
1) Sehebat mana pun kita di tempat kerja, tetapi kalau KELUARGA TERABAI, sangat sia-sia.. UTAMAKAN & SAYANGI KELUARGA KITA..
2) Belajarlah dari PENGALAMAN HIDUP org lain. Belajar kesusahan beliau, dan belajar BAGAIMANA SESEORANG ITU BERUSAHA UTK KELUAR DRPD MASALAH YG DIHADAPI. Mungkin skrg kita x alami, tp SEKURANG-KURANGNYA kita ada cara utk KELUAR dr MASALAH yg akan dihadapi.

Kalau sy nak senaraikan semua apa yg sy dpt drpd buku ni , mmg x akan cukup. Yg boleh sy katakan, “RUGI KALAU ANDA TIDAK MILIKI & BACA BUKU ‘BACA’!!”. Terima kasih EN.NOOR AZAHAR, u teach me a lot!!

Regards,
NOORHAZLINA BINTI MOHD.AL-FUAD
W.P.LABUAN
012-8376272 @ 014-3538372

Anonymous said...

Assalamualaikum...

Salam Jutawan...

Walaupun saya belum memiliki buku BACA namun saya percaya didalam buku tersebut terdapat Tips yang sangat luar biasa hebat mengisahkan perjalanan dan cabaran yang diharungi ditempuh dengan penuh kesabaran dan cara sehingga berubah menjadi insan luar biasa hebat , kaya dan berjaya...

Saya tidak sabar untuk memiliki buku tersebut dan tidak sabar untuk membacanya!!!!

Insan hebat ini adalah salah seorang Mentor dan juga sumber inspirasi pada impian yang bakal saya cipta tidak lama lagi... Amin

Terima kasih juga diucapkan kepada En.Azahar kerana sudi berkongsi ilmu dan saya sanjungi beliau kerana beliau tidak sombong dan bermurah hati untuk berkongsi kisah-kisah perjalanan di dalam mencipta kejayaan yang dicita

Jumpa anda di puncak KEJAYAAN !!!

Herman Tagayan
Kota Kinabalu
014-356 4706

michelle said...

everybody has a dream.... so am i... dulu, saya rasa mustahil untuk capai impian saya.. tapi sejak mengenali buku BACA, impian saya suda dekat di depan mata. dengan adanya HERO dalam buku ini EN. AZAHAR, pemikiran saya telah berubah!!! terima kasih yang tidak terhingga kepada mentor saya yang hebat ini. buku BACA adalah umpama novel cinta kepada saya. samangat saya tidak pernah pudar... and now.. I'M ALSO A CHAMPION TO MY BELOVED!!!! thankz sifu!!

michelle idrawatty (G5)

Kueri Gadaun said...

Hebat.. hebat... perjalanan seorang insan yang biasa-biasa menjadi seorang yang luar biasa.. tip-tip yang sangat praktikal..ingin tahu macam mana.. miliki buku BACA... terima kasih En. Azahar.. super mentor saya yang sangat hebat...
Ikhlas dri saya.. KUERI GADAUN (G25) 012-8869156

michelle said...

everybody has a dream.... so am i... dulu, saya rasa mustahil untuk capai impian saya.. tapi sejak mengenali buku BACA, impian saya suda dekat di depan mata. dengan adanya HERO dalam buku ini EN. AZAHAR, pemikiran saya telah berubah!!! terima kasih yang tidak terhingga kepada mentor saya yang hebat ini. buku BACA adalah umpama novel cinta kepada saya. samangat saya tidak pernah pudar... and now.. I'M ALSO A CHAMPION TO MY BELOVED!!!! thankz sifu!!

michelle idrawatty (G5)

Anonymous said...

everybody has a dream.... so am i... dulu, saya rasa mustahil untuk capai impian saya.. tapi sejak mengenali buku BACA, impian saya suda dekat di depan mata. dengan adanya HERO dalam buku ini EN. AZAHAR, pemikiran saya telah berubah!!! terima kasih yang tidak terhingga kepada mentor saya yang hebat ini. buku BACA adalah umpama novel cinta kepada saya. samangat saya tidak pernah pudar... and now.. I'M ALSO A CHAMPION TO MY BELOVED!!!! thankz sifu!!

michelle idrawatty (G5)

Trecey Mg said...
This comment has been removed by the author.
Trecey Mg said...

Buku BACA di karang oleh insan yang hebat bekas Pengurus bank. Walaupun saya belum memiliki buku BACA ini, tapi saya ingin mendapatkan buku ini kerana saya percaya buku ini dapat membantu saya untuk berjaya dalam bisnes ini.

Mari kita sama-sama mendapatkan buku yang hebat ini.!

Trecey Bte Majinggang
0195397720
kota kinabalu
(G17)

Saunis Jeferin said...

Buku BACA telah membuka minda dan menyedarkan saya untuk mula melakukan perubahan dalam hidup ini, daripada biasa2 kepada LUAR BIASA. Perkongsian pengalaman hidup oleh En Azahar dlm menempuh pelbagai halangan & rintangan sehinggah menemui KEJAYAAN & KEBAHAGIAAN membakar semangat saya utk terus melangkah dan tidak menoleh ke belakang lagi. 100 tips dlm buku ini sangat membantu bagi yg sungguh2 mahukan kejayaan dlm hidup...terima kasih

Saunis Jeferin
0198725008
(G29)

aziah aj said...

Assalamualaikum..
Saya diperkenalkan dengan buku BACA dari seorang kawan iaitu Pn Nita Dahalan.Pada mulanya saya tidak tahu isi kandungan buku tersebut sehinggalah kawan-kawan bercerita tentang kehebatan Penulis BACA ini.
Selama dua jam saya membaca buku BACA,rasa seronok,sedih,terharu malahan kekadang saya menangis kerana pengorbanan Penulis BACA untuk keluarga tercinta..
Apa yang saya pelajari dari BACA adalah kuasa TINDAKAN seseorang adalah faktor penentu KEJAYAAN atau SEBALIKNYA..
Setiap orang berhak untuk BERUBAH,BERMULA dan BERTINDAK untuk BERJAYA seperti beliau!Begitu juga dengan saya demi untuk keluarga tercinta..
Terima kasih sekali lagi pada BACA dan juga Penulis,EN Noor Azahar Mokhtar,atas hasil nukilan yang cukup hebat dan saya juga berharap insan -insan diluar sana dapat memiliki 'BACA' sebagai rujukan untuk BERJAYA!
Saya amat BANGGA kerana hari ini saya dapat bersama-sama dengan penulis BACA sebagai Anak Didik beliau yang tidak JEMU berkongsi serta memberi ILMU HEBAT&TIPS KEJAYAAN untuk BERJAYA seperti beliau!
Buku BACA sangat MEMBANTU bagi mereka YANG SERIUS hendak BERUBAH!!

Aziah Nazwa
0138034743

dman tuje said...

As slm..
Dimana ada kemahuan disitu ada jalan , 'BACA' buku terbaik yg boleh membuka hati sesiapa sahaja yg ingin berubah .. 100tips kejayaan hasil daripada pengalaman insan yg hebat En Azahar .. Setelah habis baca buku ini, secara jujurnya satu Aura yg padu lahir dlm diri sesiapa yg membacanya ..
So sama2 kta dptkn buku 'BACA' ni & susun atur kehidupan kta daripada hidup biasa2 kearah hidup yg luar biasa .. Renung2 kn dan selamat membaca...

By: Adiman Sairin
01112075112
Ranau-KK SABAH

dman tuje said...

As slm..
Dimana ada kemahuan disitu ada jalan , 'BACA' buku terbaik yg boleh membuka hati sesiapa sahaja yg ingin berubah .. 100tips kejayaan hasil daripada pengalaman insan yg hebat En Azahar .. Setelah habis baca buku ini, secara jujurnya satu Aura yg padu lahir dlm diri sesiapa yg membacanya ..
So sama2 kta dptkn buku 'BACA' ni & susun atur kehidupan kta daripada hidup biasa2 kearah hidup yg luar biasa .. Renung2 kn dan selamat membaca...

By: Adiman Sairin
01112075112
Ranau-KK SABAH

harry edwin said...

Selamat pagi malaysia yg indah ini..saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kpd kawan-kawan saya kerana memperkenalkan bubu BACA yang sangat hebat dari EN.AZAHAR ini kerana mamberi dan menekankan matlamat saya untuk berubah dan berjaya..dengan adanya buku BACA ini kita dapat pengajaran dari masa lampau kita yang di sia-siakan selama ini...saya berterima kasih kepada tuhan kerana menemukan saya buku ini dan penciptanya sendiri iaitu EN AZAHAR..Yg lebih hebat lagi dengan beliau ini EN AZAHAR tidak sombong pun walaupun da berjaya dalam hidup..beliau boleh duduk semeja dengan kita dan tidak segan-segan bagi kita tips untuk berjaya...jutaan terima kasih kepada buku BACA ini kerana membakar dan menaikkan semangat saya untuk berubah dari insan biasa kepada luar biasa..dan pencipta buku BACA ini sendiri juga telah menjadi mentor pujaan saya untuk melangkah kehadapan untuk berjaya dan berubah...kita tidak perlu sempurna untuk bermula tetapi kita perlu bermula untuk menjadi sempurna...dahulunya saya juga tidak sempurna banyak perkara negatif di luar sana saya lakukan seperti judi dan sebagainya....tetapi d perkenalkan oleh buku BACA ini dan bertemu sua dengan EN AZAHAR sendiri saya telah dibimbing dan telah berubah,berani melangkah kehadapan untuk terus berjaya.daripada insan kepada luar biasa.....WWOOOO YEEESSSS

HARRY EDWIN
0143783686

Kota Kinabalu sabah

Roslan Majid said...

Terbaeeekkk..
Kehebatan buku ini akan diketahui oleh orang2 yg benar2 ingin berubah sahaja..Sebab ia boleh merubah persepsi diri anda 360 degree. Menjadi lebih positif dan lebih fokus kepada peluang daripada masalah, mempunyai 100 tips kejayaan yg dikongsikan secara percuma yg boleh diapplikasikan untuk membantu anda berjaya

Hebatnya Penulis buku ini ialah dia berkongsi bersama anda macam mana beliau bermula,mengharungi perjalanan untuk menjalankan perniagaan ini dan akhirnya berjaya. Mana ada seorang jutawan yg sanggup berkongsikan macammana beliau berjaya dalam perniagaan beliau dan mahu bersama yang lain untuk berjaya bersama. Memang seorang mentor yang sangat hebat.

Kepada anda yang ingin benar2 berubah, belilah buku ini.Nilai RM50 utk buku ini sangat kecil nilainya berbanding pembelajaran yang dikongsikan untuk anda menjadi seorang usahawan yg berjaya.

steven adam said...

Hebat Rozilin...sma2 kita mengubah hidup kita bersama bimbingan mentor hebattt....

Jandau Gagau said...

Kepada yang berminat untuk mengetahui bagaimana saya berjaya selepas membaca buku BACA ini boleh hubungi di nombor mobile 0138549514 (whatsapp/wechat/line/scout/circle/massanger available)

Scholastica Lee said...

Buku BACA ... sungguh hebat, setiap insan yg ingin berubah ke arah kebebasan kewangan, masa dan kehidupan yg lbh semporna MESTI memiliki buku ini. Terima kasih yg tidak terhinggah kpd En. Azahar mentor terhebat yg sanggup share ilmu & pengalaman beliau. (Scholastica Lee G.22 Tel.no 0128211972)

Doreence Juslin said...

Salam Jutawan... BACA ! Lihat jodol buku pun dah menarik! Ilmu dan panduan yang kita dapat umpama tongkat dan lampu bagi saya utk melalui jalan kejayaan yang penuh cabaran. " ORANG KAYA LALU " kawan sekerja mengejek. Tapi saya kuat kan semangat kerana penulis buku ni lagi banyak pengalaman pahit dan tomahan kawan. Kita bukan sekadar baca buku ni tapi aplikasi dan amalkan ilmu dan panduan yang kita dapat dari buku ni. Bagi mereka yang belum memiliki Buku BACA dapat kan segera kerana Rm50 tidak dapat membayar ilmu yang terkandung di dalam nya. Mari kita sama sama berjuang dan ubah ekonomi keluarga kita. We Are Champion For Our Beloved ! Terima Kasih Kepada SUPER MENTOR YANG SANGAT HEBAT KERANA SUDI BERKONGSI DAN MENYEDIAKAN BUKU " BACA" sebagai panduan untuk kita meneruskan perjuangan dalam Perniagaan kita. Mari berjuang dan jangan lupa aplikasi kan ilmubyang terkandung dlm buku BACA !


DOREENCE JUSLIN
KOTA KINABALU
0198975779
G8

Doreence Juslin said...

Salam Jutawan... BACA ! Lihat jodol buku pun dah menarik! Ilmu dan panduan yang kita dapat umpama tongkat dan lampu bagi saya utk melalui jalan kejayaan yang penuh cabaran. " ORANG KAYA LALU " kawan sekerja mengejek. Tapi saya kuat kan semangat kerana penulis buku ni lagi banyak pengalaman pahit dan tomahan kawan. Kita bukan sekadar baca buku ni tapi aplikasi dan amalkan ilmu dan panduan yang kita dapat dari buku ni. Bagi mereka yang belum memiliki Buku BACA dapat kan segera kerana Rm50 tidak dapat membayar ilmu yang terkandung di dalam nya. Mari kita sama sama berjuang dan ubah ekonomi keluarga kita. We Are Champion For Our Beloved ! Terima Kasih Kepada SUPER MENTOR YANG SANGAT HEBAT KERANA SUDI BERKONGSI DAN MENYEDIAKAN BUKU " BACA" sebagai panduan untuk kita meneruskan perjuangan dalam Perniagaan kita. Mari berjuang dan jangan lupa aplikasi kan ilmubyang terkandung dlm buku BACA !


DOREENCE JUSLIN
KOTA KINABALU
0198975779
G8

Julia Dusip said...

There will be more heroes produced by this awesome and amazing book!great! Fantastic!! This book really help people to reset their mind..from zero to hero..thank you so much for the guidance BACA!!

Julia Dusip said...

Julia Dusip (G24)
0128777020

Julia Dusip said...

Julia Dusip (G24)
0128777020

Anonymous said...

Buku BACA... sgt... sgt hebat....
utk menjadi org hebat & berjaya dlm bisnes harus ada ilmu... pengetahuan serta panduan dr org2 yg sgt2 hebat....
Kita beruntung kerna PP Azahar sanggup sharing ilmu serta pengalaman beliau melalui buku BACA....
(Helviani Masingon G.24 0128614106)

Murni R said...

Salam sejahtera.....

Memang luar biasaaa dan mantapp..!!!

Nakkk tahu insan yang biasa2 menjadi seorang yg luar biasa..dapatkan buku BACA.. bukan sekadar BACA tapi kita terapkan dalam minda kita dan lakukan pasti kita juga menjadi insan yang sangat luar biasa...!!!! kalau semangat dah mula goyahhh BACA buku BACA.. pasti semangat ingin berubah kepada kehidupan yang luar biasa pasti meluap-luappp..

Big Ttqtq My Mentor En. Azahar, very humble person, very inspiration, very influence.


MuR
010-7774486
Sabah Bahh


shuzaney sakimin said...

Hello.... & Hy Kamu,

Sangat Dahsyat buku tuliasan En. Azhar "BACA" Bukan sekadar baca tapi boleh jadi inspirasi dan panduan saya untuk menjadi insan yang berjaya. Buku ini betul2 bagi kesadaran dalam hidup ini untuk bermula "Reset to Zero"....

Dan buku ini juga sangat berguna bagi semua insan yg betul2 mau berubah kerana dlm buku ini mengajar erti kebebasan masa dan wang serta mengajar erti bersyukur.

Terima Kasih... U are my Mentor (y)

Shuzaney Sakimin
014-9569071
G8

Stefrance said...

Wa,.xlama lg sy pun dapat buku BACA ni,.xsabar rasanya untuk mendapat ilmu dan tips dalam buku ni. Hanya untuk mereka yang serius ingin berubah. Terima kasih En. Azahar. (Stefanus G. Sundang G24. 014-6781606)

hafizah fizz said...

Assalamualaikum..
Hebat!! Sgt hebat!!
Tahniah Encik Azahar..
Sememangnya BACA adalah sebuah buku yang sangat hebat dan menjadi sumber inspirasi. Rasa rugi jika tidak memilikinya kerana banyak ilmu, tips dan rahsia kejayaan untuk mengubah kehidupan ke arah lebih maju dan mencapai impian.
TERIMA KASIH BACA..

I want to be your bestfriend..:)

Siti Noor Hafizah Binti Janudin
011-26874907

Anonymous said...

Sejujurnya...saya x suka memBACA..namun setelah melihat sebuah buku bertajuk "BACA".. sy amat tertarik... sebab buku ini mesti di BACA..pastinya sgt x rugi memBACAnya..dan mmg xrugi setelah memBACAnya.. sb ilmu yg sy dpt sgt2 berharga utk su praktikkn utk kejayaan kini dan selamanya... BACA la buku BACA.. sb ia bukan sekadar BACA... BACA hanya utk mereka yg btl2 mahu BERUBAH..!!

SUZIANA ABDULLAH
0168353717
KOTA KINABALU

Anonymous said...

Hebatttt...sgt..hebattt...
Pengalaman sebagai seorg pembaca novel yg tegar....indah sungguh jalan cerita hasil coretan hati kwn sy encik azhar...jika dulunya beliau mmg mempunyai jwtn yg hebat sebagai seorg manager maybank selama 15tahun...tp mc bole diri peluang untuk melihat peluang lain..kenapa tidak saya?saya mahu menjadikan kehidupan sy ini luar biasa walau pun sy hnyalh insan biasa saje...coretan rasa dr kehidupan yg real...bukan sekadar coretan d kertas kosong....im a champion to my beloved....sgt rugi bg sesiapa yg blm mendapatkn hasil nukilan BACA....anda pasti teruja dgn khdpn ini...thanks encik azhar..semangat kehidupan yg sungguh luar biasa...

Anonymous said...

My comment on 10/10/13 at 4.33pm

DANA ASMARADIUA
0198632803
TAWAU SABAH

Anonymous said...

Setiap perniagaan memerlukan ilmu..dan bukan mudah untuk seseorang mendapatkan ilmu.Tanpa ilmu perniagaan kita tidak akan kemana.DEC 2012 saya diperkenalkan buku BACA oleh seorang kawan.iyaaa...tidak dinafikan karyanya memang sangat bermutu mampu menyedarkan setiap pembacanya akan masalah MASA dalam kehidupan yang sentiasa membuatkan manusia terkejar-kejar.sehinggakan setiap kita manusia susah payah untuk memcari kehidupan yang sempurna.teringat akan karya ROBERT KIYOSAKI dan DONALD TRUMP..BACA karya en. Azahar banyak memberi inspirasi kepada saya..semoga berjaya setiap pembaca buku BACA!.
You are the best en.Azahar..

Chin Ah Liong
0195165249
Asl srwk menetap d sbh.

Anonymous said...

Alhmdllh....
Jika sebelum ini sy hanya membaca hasil nukilan encik azhar mengenai BACA suda membuatkn hati sy teruja lg bersyukur sabtu ini 12/10/13 secara live sy akn berjumpa sendiri dgn beliau...d kota kinabalu....walhal sy berada d tawau...tp sanggup dtg kota kinabalu untuk berjumpa dgn beliau sendiri..sambil berkongsi pengalaman2 hebat beliau..ingin berjumpa sendiri dgn penulis nukilan BACA...sy pastikan kedtgn beliau tidak akan d sia2kn...brjumpa dgn insan yg xpernh lokek ilmu & pglmn...insan yg sgt humblle..yg boleh bergaul dgn pelbagai status...jom kwn2 kita jumpa insan ini...kenali beliau & become a best friend with him.....

DANA ASMARADIUA
0198632803
TAWAU SABAH

Doris Sabala said...

walaupun saya belum memiliki buku BACA tetapi saya percaya dan yakin kalau buku ini sangat HEBAT...
saya tak sabar untuk memilikinya sendiri..membaca dan menghayati liku-liku perjalanan hidup seorang insan hebat iaitu Encik AZAHAR....

Jom...
Sama-sama kita dapatkan buku BACA...harga rm50 bukanlah sesuatu yang mahal jika dibandingkan dengan ilmu yang akan kita dapat didalam buku ini...
Semoga buku ini menjadi asas panduan kita untuk menjadi seorang yang HEBAT!!!
Terima kasih Encik AZAHAR....

doris sabala
g28
01129819221

Anonymous said...

Baca! bukan sekadar buku...sy tertarik dgn '100 tips kejayaan daripada En. Azahar'. Walaupun belum memiliki & membaca buku ini, namum sy begitu teruja untuk memiliki buku ini. Yang pastinya buku ini akan menjadi milik sy tidak lama lagi. :) Thanks Mr.Azahar.

AMY DIMUS
KOTA KINABALU
0138973039

alexander tompisal said...

#dahagakn kejayaan...???
#inginkan kebebasan kewangan..??
#mahukan kebebasan masa bersama org tersayang...??

Hanya 1 jalannya...!!

Milikilah buku BACA hasil nukilan insan yg brnama Noor Azahar Mokhtar..!!!

For more info,
Call 0195896675 (Alexander V Tompisal)
Whats up, wechat, line pn ada..^_^
FB-Alroza Alexander (sandohyen87@yahoo.com)

Anonymous said...

I LOVE THIS BOOK!!!! pada hari pertama saya bertemu dengan MENTOR aka JUTAWAN ini, saya sangat teruja kerana nukilan melalui buku ini memberi saya laluan yang TERBAIK untuk BERUBAH 360°. Sekarang saya telah memilih jejak yang sama dan benar-benar berjaya dengan langkah COPY&PASTE. Selama ini saya tidak pernah menemui langkah senang seperti ini. Kepada rakan-rakan di luar sana yang masih tercari-cari langkah untuk berjaya. Miliki buku BACA ini kerana kita ada 100 TIPS untuk berjaya. Selamat maju jaya.

Rayticia Chong
0138767653 (whatsapp&wechat available)
Kota Marudu Sabah.

Anonymous said...

Mengejar sesuatu impian tanpa pedoman,umpama berjalan seperti org buta yg hanya melihat kegelapan,disini saya amat berterima kasih kpd en.Azahar kerana telah menerbitkan sebuah buku 'Baca' yang memberikan seribu satu rahsiah kejayaan untuk panduan dan kesedaran kami semua.Memang benar buku tersebut tidak sesuai dibaca oleh mereka yang masih bersenang-lenang dengan kesusahan..maka saya berusaha tiap masa untuk menilai kembali diri saya dan menjadikan buku tersebut sebagai inspirasi dalam mengejar impian demi untuk keluarga yang tercinta. Ikhlas drpd: Jeffrey Duanis

charles bj said...

BACA hasil nuklian En. Azahar ada suatu perkongsian yg hebat dan amat diperlukan bg mereka yg inginkn kejayaan. Setiap perkongsiannya mengajak kita utk brfikiran luas dan lebih berbijaksana utk mengenali setiap rintangan dan menjawab rintangan hidup sebelum menuju puncak kejayaan. Kenali kelemahan, kenali rintangan, kenali kemampuan diri dan kenali pengetahuan kita. BACA adaptasi kejayaan yg luar biasa.

CHARLES SAFENUS (G19)
Sabah
014-2804116

Anonymous said...

Salam jutawan dan salam 1sd kpd prince dan semua partner2 sd yg HEBAT..secara jujur sya akui bhwa sya belum memiliki apatah lagi membaca buku yg hangat dperkatakan kehabatanya ini.. sya hanya membaca apa yg ada dlm blog ini dan mendengar drp partner2 yg sdhpun memilikinya..namun demikian saya amat teramat yakin bhw ianya adalah hasil penulisan yg memang hebat, teramat hebat. Sya berkata demikian bukan utk menyenangkan hati mana2 pihak. Ini merupakan pendapat ikhlas dan utk saya sendiri. Sya yakin bhwa BACA sememangnya hebat kerana sya yakin buku ini terhasil melalui pengalaman2 "hands on" serta proses "trial & error" bersulam suka duka penulis dalam mencapai apa yg ada sekarang, seorang tokoh usahawan berjaya, cemerlang, gemilang dan terbilang (pinjam slogan pak lah). Sya percaya ianya berbeza kerana mungkin bukan hanya terbatas kpd teori2 perniagaan konvensyenal. Sya yakin buku tersebut hebat kerana penulis sendiri telah membuktikan secara nyata melalui apa yg beliau ada pada ketika ini..oleh itu, sya pasti akan memiliki BACA (sdh booking, dan akan dapat sabtu ini 12hb Oktober). Saya akan miliki dan baca BACA sebagai kitab sya dalam perniagaan sd. Kpd penulis sya ucapkan terima kasih tak terhingga kerana menghasilkan BACA.

Gp Lakeming Manggih
Tuaran sabah
Grup 5 Supertrain kk

bard said...

Bukan sekadar baca...
Milikinya segera pasti akn berlaku yg luar biasa terhadap dri anda...

P.m me_mr bard (sabah)
G8 terbaik...:-)

Anonymous said...

KENAPA SAYA HARUS MEMILIKI BUKU BACA?
saya sedar umur sy skrg sdh menjangkau 37 thn.dan sy jg sdh memiliki keluarga sendiri.yg mna sy ada tnggung jwb sy sendiri trhadap keluarga sy dan sy jg sedar yg sy ini anak sulung 4 org adik beradik.sy jg sedar.sy bkn dari golongan keluarga org kaya.sy jg lahir dari keluarga yg miskin yg mna hanya mkn sekadar cukup2 shj..sy jg berterima kasih kpd kedua dua org tua sy yg telah mmbesar kn sy dgn hasil titik peluh mereka.mungkin masa itu sy blm tahu betapa susah nya nk cari Duit utk mmbesar kn kami.terima kasih Ayah dan Emak..kerana telah mmbesar kn sy wlupun tdk mengenal erti Payah nk cari Duit...Kini sy pun sdh berkeluarga sendiri.dan sy jg jalani khidupan spt Ayah dan Emak spt mna mereka mmbesar kn kami.Sy rasai apa yg telah di rasai oleh kedua2 org Tua sy.Bkn senang dan bkn mudah nk bina Keluarga nk hidup Mewah tp sy sngt percaya tentang kehidupan ada Pahit dan ada Manis nya.sy mula bekrja pd umur 18 thn.masa itu nk bantu Ayah dan Emak.akan tetapi sy tdk dpt beri sebnyk mna yg sy hrp kn kpd kedua org tua sy..yg mampu sy beri hanya la setakat Rm200.00 shj..Rm150.00 utk sy buat blnja sehingga la sy akan terima gj bln seterusnya.pd umur sy mncapai 21thn..sy sdh mmbina dan mendiri kn rumah tangga.dan bermula la tanggung jawab sy sebagai Ketua Keluarga.maklum la Bos di tempat kerja naik kn sedikit gj.(rm550.00).kalau masih lg rm350.00 mcm mna sy nk buat belanja utk keluarga..pd umur meningkat ke 22 thn
Sy sdh di kurnia kn seorg cahaya mata lelaki.brtmbah la lg prbelanjaan.tetapi gj tetap blm naik.setahun selepas kami pun di kurnia kn cahaya mata lg.namun gj tetap yg sama.sy sdh hampir putus harapan.sy jg pernah trfikir nk pergi cari kerja di Negara org..
Tp sy tdk brfikiran sekali.kenapa org tua sy blh besar kn kami wlu pun tk cari kerja di Negara org?Kenapa pula sy tk Boleh?pendek kata..sy pun dpt lah Tawaran kerja di dlm Kerajaan.(DBKK).sy sngt2 bersyukur di terima masuk dlm kerja Kerajaan.tetapi masalah sy blm hbis dsna.sy fkir bila dah kerja dgn Kerajaan,semuanya akan pulih.rupa2 nya brtmbah la bebanan sy terutama sekali HUTANG..Kerja kerja kerja.tapi Hutang tdk pandai selesai..sy fkir kn apa bila dah masuk kerja Kerajaan,sy blh nmpk cerah nya masa depan.rupa2 nya tdk jg..so sy sngt percaya sesiapa yg masuk kerja dlm kerajaan masa depan mereka sngt cerah..Betul....tetapi bg sy sendiri sy tdk nmpk..sy sndiri tdk nmpk Kecerahan itu.spt mna yg di kata kn masa depan kamu cerah pabila kerja dlm kerajaan.bg sy,sy tdk nmpk langsung.sbb sy masih di bebani Hutang..Terima Kasih kpd yg Maha Esa dan yg Maha Adil kerana temu kn sy dgn seseorg yg telah mmprkenal kn sy dan telah mngajar sy tentang UBAH...
dan sy jg sngt2 berterima kasih kpd Beliau (Marques Malizin) yg telah mmbawa sy dan mmprkenal kn sy seorg INSAN maupun Seorg MENTOR yg HEBAT yg tk sombong nk berkawan dgn org2 yg sngt Serious nk Berubah..
Kini sy jg telah Memiliki Buku BACA yg mna telah mmbimbing sy ke arus perubahan trhadap diri sy dan keluarga sy.Terima kasih bnyk2 Kerana telah Menghasil kn BUKU BACA..TERIMA KASIH MENTOR KU juga kerana hasil Nukilan mu mmbuat kan sy ingin di bimbing lebih lg menuju Kejayaan spt kamu.saranan sy..kpd kwn2 ku yg blm memiliki buku BACA,dapat kn la.anda tdk akan rugi memiliki Buku BACA ini dan anda jg tdk akan rugi sekiranya anda sngt2 serious nk Berubah.Jgn anggp Buku BACA spt surat kabar yg anda baca dan tinggl kan.BACA bnyk mngajar kita erti Kehidupan.Dapat kan Buku BACA dan anda harus BACA HINGGA ANDA FAHAM.JANGAN PERLEKEH KAN HASIL NUKILAN BELIAU..BACA TDK AKAN ANDA DAPATI SEKIRANYA ANDA TDK SERIOUS NAK BERUBAH..TERIMA KASIH MENTOR KU AZAHAR..DARI SAYA DAN KELUARGA JIMMY TIKAM..

Anonymous said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
HEBAT....!!!Terima kasih En.Azahar kerana berjaya menghasilkan sebuah buku yang sangat luar biasa dan kerana buku 'BACA' INI berjaya mengubah ramai insan2 yg ingin berubah....
sy bukan jenis suka membaca.. tetapi setelah sy membaca buku 'BACA' sy jadi seorang yg rajin membaca...sehinggakan sy membaca buku ni berulang kali dan berulang kali jugalah sy akan menangis, hati sy tersentuh dengan usah gigih penulis mengharungi liku2 kehidupan sehingga menemui KEJAYAAN, itu yg mendorong sy untuk mengubah kehidupan sy demi ibubapa dan keluarga tercinta... melalui buku BACA juga sy mengenali kelemahan dan kemampuan diri sy dalam mengubah kehidupan sy kearah yg lebih baik...terima kasih sekali lagi En Azahar kerana sentiasa sudi membantu kami insan2 yg BIASA menjadi LUAR BIASA...
PASTIKAN anda MEMILIKI buku 'BACA'.... sangat RUGI sekiranya anda tidak memilikinya...

ikhlas dari sy,
NURSITA BINTI NUL
KOTA KINABALU,SABAH
017-8303588

Shahrul Syazwani said...

Terbaik!! Klu ada 100 episode buku baca,sy pasti akn beli n smpan sbaik2 nya n jdkn amalan dlm khidupan sy ilmu2 serta tips yg dberikn.. Hebat!!

Shahrul syazwani mahdi
G8

Anonymous said...

HEBAT!!
JUTAAN TAHNIAH BUAT INSAN YANG SANGAT HEBAT EN. AZAHAR.
Saya sangat berbangga mengenali beliau.. Memiliki buku hasil nukilan beliau seperti memiliki harta yang tidak ternilai harganya. Sangat banyak yang saya perolehi dari buku ini.. Tips kejayaan, pengalaman, sokongan yang ada dalam BACA sangat bermanfaat dalam kehidupan saya.
Jika anda benar2 ingin berubah.. Milikilah BACA. Buku yang mampu merubah kehidupan 360°. Tanpa BACA sememangnya akan kerugian.. Buku yang berharga RM50 tapi pengisian yang sangat dalam dan sememangnya hebat..
TERIMA KASIH BACA..

SITI HAJIMAH BINTI ANUNG (G29)
KOTA MARUDU SABAH
0148615897/0168478536 (whatsapp)

sadat juga said...

Assalamualaikum,
Salam perpaduan, salam 1malaysia pertama kali dalam hidup saya dapat baca buku yang begitu mengujakan saya hingga rasa satu aura yang sangat - sangat kuat dalam diri untuk bersungguh - sungguh ingin berubah..

JIKA ANDA SERIUS INGIN BERUBAH.
analisis selepas selesai Membaca
"BACA"

1.mempunyai 100tips kejayaan beliau dalam perjalanan perubahan
kehidupan yang bermula dengan KE "EGO" AN.

2.Menceritakan perjalanan hidup seseorang yang berstatus tinggi dalam dunia perbankan , yang ramai antara kita menganggap satu kesenangan dan kemewahan, dan tidak tahu bahawa , makin besar PERIUKnya maka makin besarlah KERAKnya.

3.bagaimanakah runtuhnya keEGOan seorang PENGURUS BANK (A branch) oleh budak yang hanya berusia 21tahun? -mesti perasaan ingin tahu anda membuak2 sekarang? SO rasanya nak memiliki tak buku ne?

Bersyukur kepada Allah s.w.t telah menemukan saya dengan penulis buku ini, yang tidak sombong untuk membimbing saya untuk berubah mencapai potensi terhebat dalam diri saya.

Thank you EN. AZAHAR for writing such a great book

BACA ~ inspirasi kejayaan saya


Ikhlas dari saya,
Al sadat juanis
(0178171913)

Anonymous said...

Hebat! Saya teruja utk memiliki buku BACA yg tidak lama lagi saya sendiri akan memilikinya.Pastinya buku ini akan menjadi inspirasi saya untuk terus melakar kejayaan dalam biz yang baru diceburi seperti insan hebat Encik Azahar yg telah melahirkan insan insan hebat. TQ..Encik Azahar..

Salam jutawan
Mihing Singkui
0168026640
Guru

laini j said...

salam perpaduan,salam 1malaysia dan salam 1SD..buku BACA tentunya sangat-sangat hebat..saya tidak sabar-sabar untuk memiliki buku baca dan tidak sabar-sabar untuk menbacanya.. Buku dari prince Azahar sangat hebat.
saya juga tidak sabar untuk berjumpa dan mengenali encik Azahar nanti..
Terima kasih prince

Laini Jampan
kota kinabalu sabah
0109594329

Anonymous said...

Assalammualikum sahabat2 semua yg membaca blog ini..
Pertama kali saya berterima kasih kpd en.Azahar sb berjaya menulis sebuah buku yg sangat HEBAT!!!.Saya amat teruja dengan cerita en.Azahar bagaimana beliau memulakan kerjaya di dalam bidang perniagaan, mcm mna beliau menghadapi segala dugaan dan cabaran. Jika saya mampu menjadi seperti beliau saya rasa pastinya saya akan menjadi sorang yang kuat dan tidak mengendahkan kata2 yang menjatuhkan semangat saya.

Sedikit sebanyak saya telah mempelajari kesilapan saya di dalam menjalankan perniagaan yang selama ini saya hanya menjalankan perniagaan ini dengan sambil lewa sedangkan saya tahu potensi income yang boleh dijana.

Sekali lagi saya ucapan jutaan terima kasih atas tips-tips yang en Azahar berikan didalam buku BACA. Saya juga amat teruja untuk berjumpa dengan beliau sekali lagi didalam training yang dibuat oleh beliau pada 12hb Oct 2013. Sila dapatkan buku BACA beliau...jika anda tidak memilikinya adalah satu kerugian!!!!


Yanni Nadiba Daud
016-834 5429

mohd zain mahdal said...

Kenapa saya mesti memiliki BACA
1. Kitab bisnis mc ocean dan sd group...sebagai rujukan dan panduan dlm menjalankan biz ni
2. Baca sebagai pemberi semangat apabila menemui jalan buntu, halangan dlm biz ni
3. Kerana saya surious ingin BERUBAH

Mohd zain mahdal...0145646527

Anonymous said...

Selami lah Buku BACA hasil Nukilan perjlnan Hidup seorg insan yg bergelar MENTOR.anda tdk akan rugi malahan anda akan rasa spt mna insan yg
mnghasilkn dan terbit nya Buku BACA hanya utk org yg sngt2 serious nk
berubah.dapati BACA dan jgn pernah abai kn apa bila anda sdh memiliki BACA.Nukilan Beliau bkn spt buku cerita kartoon bkn spt novel bkn spt majalah bkn spt karangan cinta.akan tetapi anda akan lebih memahami sekiranya anda selami dan fahami tips2 Kejayaan Beliau.seandai nya anda sngt2 serious nk berubah miliki lah dan jadi kan Beliau seorang yg anda sanjung dlm bimbingan perubahan arus hidup anda.saya sendiri tidak percaya apa yg alami skrg
Dan sy tdk percaya sy sanggup di bimbing oleh Insan yg HEBAT ini.terima kasih bnyk2 kerana telah mmbimbing sy ke jalan menuju Kejayaan.BACA ada lah inspirasi sy dan BACA jg la mngajar sy erti Kehidupan.Terima kasih DARI SAYA DAN KELUARGA SAYA BUAT INSAN HEBAT DAN MENTOR SAYA AZAHAR..
Jika anda serious nk berubah ikut lah jejak kami.kamu tdk akan rugi..
Jimmy Tikam
0138596341

ben duzy said...

Assalamualaikum..saya ialah pembaca buku BACA..dan juga salah seorang Anak-anak Didik terpilih Encik Azahar@Prince Azahar...buku ini sangat berguna..setanding Rich Dad and Poor Dad by Robert T Kiyosaki..saya ingin berubah dan telah menggunakan peluang2 yang ada untuk bertemu dan sekaligus menjadi rapat dengan beliau tersebut..saya bangga dan rasa usaha saya selama ini sangat dihargai dan ingin terus berjaya pada masa hadapan..terima kasih..

Anonymous said...

ANDA mahu BERUBAH??? TAPI jgn BERUBAH BERUBAH itu sesumpah!! Saya sebenarnya tidak suka membaca tp saya amat2 tertarik dgn buku BACA nukilan En.Azahar.. Isi kandungannya terdpt cerita perjln hidup En.Azahar bagaimana dr seorg MANAGER bank blh terlibat dlm perniagaan.. TINDAKAN BERANI beliau meninggalkan alam perbankan yg sda sebati dgn diri beliau selama 15 thn dgn menjlnkn perniagaan yg baru diceburi dlm masa 3 bln shj.. Perrrggghhhh... HEBAT!!! Sesiapa yg blm mendapatkan buku BACA saya sarankan utk membelinya.. ANDA blm membelinya?? SAYA SUDAH!! Lagi hebat saya sangat rapat dgn beliau apabila beliau sudi menjadi MENTOR saya.. Pada 12hb Okt 2013 ni saya akan menghadiri training yg dibuat beliau.. Tak sabar!!! Sekali DAPATKAN SEGERA BUKU BACA!! Anda jg blh beli melalui saya COD sekitar Kota Kinabalu & Papar.. ODING MUHAMUD. 0168446944

Rayley Manjuin said...

Walaupun sy blm memiliki buku ini tp melihat komen rakan2 semua membuatkn sy tidak sabar2 utk membacanya....cant wait to have it as my inspiration and guide...thanks

Rayley manjuin
01126685890
G11

Lydia Louis said...

Tahniah dan syabas kepada En Azahar kerana menghasilkan buku BACA ini..

Buku BACA harus dimiliki oleh setiap insan yang ingin mengubah kehidupan dari biasa2 kepada luar biasa seperti pencipta buku BACA ini..Terima kasih kepada En Azahar kerana sudi berkongsi ilmu & pengetahuan serta memberi inspirasi kepada setiap yang membaca buku BACA ini...

kepada sesiapa yang ingin berubah menjadi insan luar biasa..anda tidak rugi jika tidak memiliki buku BACA ini tetapi anda tidak untung kerana terdapat 100 tips dan rahsia kejayaan untuk berubah yang terdapat dalam buku BACA ini..ibarat pepatah melayu..tak kenal maka tak cinta..

Terima Kasih En Azahar..
I Want to be ur bestfriend..

Lydia Louis
G23
0143790924
Kota Kinabalu

Rayley Manjuin said...

Walaupun sy blm memiliki buku ini tp melihat komen rakan2 semua membuatkn sy tidak sabar2 utk membacanya....cant wait to have it as my inspiration and guide...thanks

Rayley manjuin
01126685890
G11

Rayley Manjuin said...

Walaupun sy blm memiliki buku ini tp melihat komen rakan2 semua membuatkn sy tidak sabar2 utk membacanya....cant wait to have it as my inspiration and guide...thanks

Rayley manjuin
01126685890
G11

Raja Zarir Raja Abdullah said...

Memang dia orang hebat, aura nya mesti di miliki..
Raja Zarir
G25

Anonymous said...

Salam PERSAHABATAN

BACA... itulah tajuk ringkas buku ini, namun bukanlah isi kandungannya juga ringkas tetapi padat dengan PERKONGSIAN HEBAT daripada seorang penulis tentang PERJALANAN HIDUP beliau yang SANGAT HEBAT.

BACA... itulah tajuk ringkas buku ini, namun bukanlah buku ini menunjukkan kita JALAN yang RINGKAS dan PANTAS untuk mengecapi KEJAYAAN HIDUP tetapi setiap KEJAYAAN perlukan PENGORBANAN dan KEPAYAHAN sebagai pembuka GERBANG KEJAYAAN.

BACA... itulah tajuk ringkas buku ini, namun bukanlah buku ini sekadar dibaca sahaja tetapi perlulah diambil PENGALAMAN penulisnya untuk kita BERJUANG MENGEJAR IMPIAN diri dan keluarga yang kita SAYANGI.

Baca... itulah tajuk ringkas buku ini, namun HAKIKATNYA buku ini telah melorong saya satu PELUANG HEBAT, BERJUANG dengan BIMBINGAN MENTOR yang SANGAT HEBAT bernama NOOR AZAHAR MOKHTAR.

Semoga KEJAYAAN menjadi MILIK kita bersama. AMIN...

Ikhlas
Mohd. Suhaimi Soal
Keningau, Sabah
013-8811221

Raja Zarir Raja Abdullah said...

Memang dia orang hebat, aura nya mesti di miliki..
Raja Zarir
G25
0198729211

Anonymous said...

salam.setelah membaca komen2 sebelum ini,saya ingin sekali memiliki buku BACA ini.pastinya akan memberi dorongan dan motivasi untuk berubah dan berjaya.
Jesper Davis
0148635285
Tambunan,Sabah.

Rohizaan Samli said...

Salam perpaduan,

Buku BACA marupakan sebuah nukilan yang sangat- sangat hebat, membuatkan saya lebih berkeyakinan untuk menentukan masa depan sendiri dengan cemerlang. Tips-tips yang diberikan banyak membantu saya membuka ruang kepada diri sendiri untuk berubah, terima kasih Encik Azahar.

Peluang ada di bumi Allah jangan di sia-siakan. Beri keyakinan pada diri, tips kejayaan telah di beri. Buka minda, kecapi impian kita demi masa depan yang lebih baik.

Rohizaan bin Samli
0198300390

Anonymous said...

Tahnian kepada penulis buku BACA En Noor Azahar Mokhtar. Saya secara peribadi belum membaca buku ini tetapi saya akui buku ini memang hebat. Melalui buku ini dapat mengubah cara berfikir kita dari yang biasa biasa kepada yang luar biasa, memberikan satu anjakan paradigma kearah mencapai kejayaan.Buku ini bukan sekadar cerita dan teori, tetapi merupakan pengalaman hidup penulis yang sebenar. Ini dapat membuka minda kita bahawa semua orang ada potensi untuk berjaya yang penting kita mahu serius berubah menjadi insan yang lebih hebat. 100 tips kejayaan penulis yang dikongsikan dalam buku ini merupakan platform yang boleh membantu kita menuju ke puncak kejayaan. Terima kasih En Azahar, mentorku yang HEBAT. Jeli Asangin. HP 0138899445. G27

merenih lebogan said...

salam sejahtera dan salam 1 msia. buku baca adalah 1 lonjakan paradigma untuk menjadi org yg sangat luar biasa. jutaan terima kasih kpd en. azahar kerana sudi share dgn kmi semua.

merenih lebogan
0168124321
G12

Junis Lian said...

Mazlan abd @junis lian

Salam tahniah dan syabas kepada en azahar kerana berjaya menghasil sebuah buku yang sangat berguna kepada sesiapa sahaja yang ingin berjaya dalam hidup.
Saya belum lagi memiliki buku ini tetapi akan mendapatnya dalam masa yang terdekat ini bagaimanapun saya percaya bahawa didalam buku ini terdapat banyak tip tip kejayaan yang boleh saya pelajari khususnya dalam biz ini
Tahniah dan terima kasih

Mazlan abd @ junis lian
G 25
0168394450
Kkip kota kinabalu

Osman Salahudin said...

Baca! Bukan sekadar bahan Bacaan. Tetapi ia merupakan sebua buku yang boleh di buat bahan rujukan untuk mengubah kehidupan biasa ke luar biasa.

Osman B. Salahudin
Kota Kinabalu. Sabah.
013-8514179

Anonymous said...

Buku BACA... tidak rugi memiliki buku ini. Sekali baca tidak cukup, mau baca berkali-kali kerana buku ini metupakan suatu perkongsian pengalaman & tips yang sangat berguna untuk menemui kejayaan dlm perniagaan Mc Ocean. Tahniah kepada penulis buku ini En Azhar.

Rafidah Masandul
0178675887
Kudat

Achai74 said...

Asallamualaikum En. Azahar...

Sesungguh apa yang terkandung dlm buku ini cukup membantu & membuka minda agar saya terus cekal menghadapai segala rintangan mahu pun halangan untuk mencapai kejayaan... Ribuan terima kasih kepada En. Azahar kerana memberi petunjuk & bimbingan untuk terus berjaya....
Hebat!!!! sangat hebat!!!! En. Azahar adalah mentor yg terbaik dan telah mengubah kehidupan saya serta keluarga.... pengalaman mengajar kita erti kesusahan.... bak kata pepatah susah nak jadi senang tp senang nak jadi susah... berusaha dan tak mengenal erti susah itulah kunci utama nya... kita buat bersama demi keluarga...

Syukur Alhamdulillah...
Terima Kasih kpd En. Azahar.....

Himsar Sandakan,Sabah
0138372121 (G19)

Anonymous said...

Salam 1 Malaysia. Tahnian kepada penulis Buku BACA.! Semestinya semua orang harus membaca dan memiliki buku ini. Ini adalah pengalaman yang realiti seorang insan biasa. Tetapi memiliki kecekalan yang luar biasa menuju ke puncak kejayaan. 100 tips kejayaan yang dipaparkan dalam buku ini merupakan panduan untuk berjaya maximal dalam perniagaan. Melalui buku ini saya telah belajar bahawa semua orang punya potensi untuk berjaya asalkan benar benar serius ingin berubah Buku BACA memang hebat..Terima kasih. Daripada. Sosyin Majangin. HP0138898407. G23

Lambolosi Lamangge said...

Saya sangat teruja untuk memiliki buku ini walaupun saya belum membacanya,melihat komen rakan2 sudah cukup untuk memberikan saya satu semangat untuk berjuang dalam menjalankan biz ini Tahniah En.Azahar


Lambolosi lamangge
G29
0165837564
Kota kinabalu

Anonymous said...

worth buying > worth reading..a book that inspired, abook that enerzised me while i'm down. honestly this is the first book with great tips ever for this year i've readed and really appreciated it.

Thank You very much en. azahar.

WARMEST REGARDS,
rafique abdullah
0198637431

Lambolosi Lamangge said...

Saya sangat teruja untuk memiliki buku ini walaupun saya belum membacanya,melihat komen rakan2 sudah cukup untuk memberikan saya satu semangat untuk berjuang dalam menjalankan biz ini Tahniah En.Azahar


Lambolosi lamangge
G29
0165837564
Kota kinabalu

Anonymous said...

Fuhhh!!!!! Hebat buku BACA hasil nu kilau insan hebat Encik Azahar ni.... Hari ni sy baru dapat buku ni, terus baca habis hari ni juga.. Memang banyak tips2 yg sangat berguna Dan bernilai sekali. Buku BACA memang HEBAT!!!! Tidak rugi untuk memilikinya. Ia boleh membuat kan org berfikir sketika Akan kehidupan kita masa kini yg semakin byk tekanan Dan bebanan. Sesungguhnya penulis buku ini, Encik Azahar memang layak menjadi MENTOR yang hebat !!! Buku BACA ini memang harus di miliki oleh mereka yg memang benar2 ingin berubah kerana buku ini banyak terkandung nilai2 murni yg positif. Terima kasih Encik Azahar kerana manghasilkan buku yg hebat ini.

Anonymous said...

Fuhhh!!!!! Hebat buku BACA hasil nu kilau insan hebat Encik Azahar ni.... Hari ni sy baru dapat buku ni, terus baca habis hari ni juga.. Memang banyak tips2 yg sangat berguna Dan bernilai sekali. Buku BACA memang HEBAT!!!! Tidak rugi untuk memilikinya. Ia boleh membuat kan org berfikir sketika Akan kehidupan kita masa kini yg semakin byk tekanan Dan bebanan. Sesungguhnya penulis buku ini, Encik Azahar memang layak menjadi MENTOR yang hebat !!! Buku BACA ini memang harus di miliki oleh mereka yg memang benar2 ingin berubah kerana buku ini banyak terkandung nilai2 murni yg positif. Terima kasih Encik Azahar kerana manghasilkan buku yg hebat ini.

Anonymous said...

ASSALAMUALAIKU,
Subhanaallah,EN.Azahar.anda memang seorang insan yg istemewa&hebat,ciptaan ALLAH,2013 ini saya berharap&berdoa dapat merealisasikan impian kami melalui buku 'BACA' berpandukan Tip2&tunjuk ajar dlm buku tersebut. Alhamdulillah,kami d beri kesempatan & peluang ini utk mengenali hati budi seorang insan yg kaya ilmu,kaya harta kaya budi.Tahniah & terimakasih,Anda memang layak menjadi mentor,icon&idola,(Berbagai peringkat usia).sekian

.Norilah Basni.
-0198234173 @G17

Anonymous said...

Sallam..
Saya amat teruja bila membaca buku BACA ini buat pertama kali nya... Sebuah karya yang amat memberikan PANDUAN dan SEMANGAT buat saya... Setiap kali saya rasa kecewa, saya akan membaca buku ini... Rasa kembali bersemangat untuk meneruskan perjuangan ini... Saya amat berterima kasih kepada EN.AZHAR kerana telah menghasilkan sebuah karya yang AMAT HEBAT..!!! Sekali lagi TERIMA KASIH EN.AZHAR...


SYAFRULLOH B. ANDRY
G4
0109479834
KOTA KINABALU

Anonymous said...

Salam Satu MAlaysia.

Hebat dan Tahniah kepada penulis Buku BACA, Encik Azahar.
Seorang mentor yang hebat yg telah membuka fikiran dan niat tuk berubah dari seorang yang biasa kepada seorg yang luar biasa yang mana sebelum ini impian tidak mungkin saya miliki boleh menjadi kenyataan..

terima kasih BACA..Memang HEBAT!!
Sesiapa yang ingin mencapai Impian, langkah pertama milikila Buku BACA, maka ia akan membawa satu perubahan yang luar biasa dalam hidup anda..
Sekali lagi, terima kasih En.Azahar

Irine Steven
G7
014-6734385
Kota Kinabalu

Anonymous said...

Salam Buat semua

sangat berterima kasih kepada En. Azahar atas ciptaan buku BACA yang cukup Hebat!!

BACA membuka minda saya menjadi sorg yg lebih bermakna dlm erti mencapai satu impian..
Milikilah ia jika anda ingin mencapai impian anda..

Syabas dan tahniah kepada MENTOR yang hebat ini EN. Azahar

Poley Benis
014- 6734375
Kota Kinabalu
G18

Anonymous said...

Felicia Kalitu - 0105444186

Slmat mlam n sa amat brsykur bt prtma kli sa mbaca bku baca prince azahar yg btul2 mnguji n mmbuka minda sa bgaimna cranya utk mngubah khidupan sa skrang n sa truja sngat n brhrap nti sabtu ni sa dpat brjbat tngan dgn EN. AZAHAR

missshyningstar said...

Baca! Merupakan sebuah buku yg sangat hebat!! Encik Azahar mmg menjadi inspirasi buat setiap mereka yg ingin berubah menjadi lebih baik. Beliau mmg seorang mentor yg sangat hebat kerana beliau mampu membuka minda serta fikiran saya untuk mencapai impian yg luar biasa.. Tahniah dan terima kasih kerana menghasilkan nukilan yg hebat ini..

missshyningstar said...

Baca! Merupakan sebuah buku yg sangat hebat!! Encik Azahar mmg menjadi inspirasi buat setiap mereka yg ingin berubah menjadi lebih baik. Beliau mmg seorang mentor yg sangat hebat kerana beliau mampu membuka minda serta fikiran saya untuk mencapai impian yg luar biasa.. Tahniah dan terima kasih kerana menghasilkan nukilan yg hebat ini..

Anonymous said...

Elizabeth Nikolas
0165860522
Komen - Salam sejahtera..setelah membaca buku `BACA' En Azahar dngn 100 tips kejayaan ini telah membuka mata dan minda sya bahawa org yg biasa2 saja pun bole menjadi luar biasa dngan 100 tips kejayaan itu.
Sya sngat truja mahu brjmpa

Nicholas Sevilin- G8 said...

Buku 'BACA' btl2 mbtkn sy terus membaca & ingin tau sehingga muka surat terakhir. Sebab BACA membuka minda sy yg selama ini peluang untuk kita mengubah hidup masih ada cuma dari hati kita mau untuk mengambil peluang itu. Tips2 yg di kongsi oleh penulis sgt2 membuka minda sy yg mana org yg biasa2 sj boleh berubah kepada org yg luar biasa..harap dpt tandatgn En. Azahar pd buku BACA yg sudah sy miliki ini jg..

Anonymous said...

Roslan Bin Juhar
0138644277
G10

Assalammulaikum dan Selamat Pagi.

Sejujurnya saya bukan seorang yang suka membaca, inikan pula membaca sebuah buku hingga habis...

BACA telah diperkenalkan oleh sahabat lama saya iaitu Encik Izul... Pada mulanya saya memiliki BACA hanya jaga hati beliau...

Hebatnya BACA apabila saya membaca pada peringkat awalnya hanyalah suka-suka tetapi saya berasa hairan kenapa saya mahu tahu kesah penulis Encik Noor Azahar Mokhtar dengan lebih jauh lagi dan sehinggakan saya habis membacanya kurang dari 48 jam...

Hebatnya BACA kesah penulis, beliau orang yang biasa sahaja telah menjadi orang yang sangat-sangat luar biasa pada hari ini...

Hebatnya BACA apabila saya teruja berpeluang berjumpa dengan penulisnya dapat bergambar dan buku BACA telah ditandatangan sendiri oleh beliau...

BACA bukan cerita biasa dan anda patut membaca dan memilikinya...

Haris Mahansah said...

Sebuah buku yang hebat kerana bukan sahaja dapat 100 tips kejayaan tapi pembaca akan dapat mendalami perjalanan bagaimana seorang lelaki, suami, ayah dan pengurus bank yang dahulunya sangat-sangat ego boleh berubah menjadi seorang insan yang hebat, mentor dan networker yang berjaya. Penceritaan yang dihiasi dengan kisah suka duka dan jenaka membuatkan pembaca senang memahami buku ini. Apa yang lebih hebat ialah sesiapa yang memiliki buku BACA boleh mendapatkan autograph dari penulis sendiri dan menjadikan buku ini sebagai pendorong untuk kejayaan sendiri.

Haris Mahansah
017-8676669

Helson Masingon said...

HEBAT!!! SEMEMANGNYA HEBAT, PENGHASILAN BUKU BACA YANG BENAR BENAR MEMBERIKAN SATU INSPIRASI KEPADA SIAPA SIAPA YG MEMBACANYA...

Secara peribadi, sya sangat kagum dgn hasil buku BACA ni. Ini kerana buku BACA ini tidak ubah seperti penghasilan buku novel yg ditulis oleh seorang penulis novel yg terkenal. Nilai buku BACA ini bukanlah nilai serendah seperti mana harga yg kita bayar, tetapi bagi saya nilai buku BACA ini jauh lebih tinggi drpd nilai buku2 lain yg terdpt d pasaran. Bukan sahaja nilai pada buku tersebut, tetapi dgn isi kandungan yg penuh dgn ILMU. Selain daripada ilmu, pembaca akan dapat melalui setiap muka surat dengan PERASAAN yg menyentuh jiwa, hati & kalbu seperti perasaan sedih, gembira, benci, sayang, sombong, peramah & sbginya.

Pendek kata TAK rugi memiliki buku BACA ni utk dijadikan sebagai satu bahan BACAAN bagi kita yg inginkan inspirasi utk meningkatkan lagi karisma diri.

Saya ucapkan TAHNIAH kepada penulis buku BACA ini iaitu Encik AZAHAR kerana berjaya menghasilkan buku BACA ini dengan JAYANYA sekali.

Ikhlas dari saya,

Helson Masingon
G02 Supertrain KK (12/10/13)

RAJA FAZIRA R.R said...

Assalamualaikum dan selamat pagi

Saya bersyukur sangat memiliki buku BACA
kerana ia memberi impak besar dalam hidup saya.Sebelum ini saya tidak menyedari akan kelebihan diri saya tetapi dengan adanya buku BACA saya mula mengenal potensi diri dan kekuatan dalaman yang sepatutnya bole saya gunakan untuk mencipta sesuatu lebih bermakna bagi mengubah diri dan merialisasikan impian saya.Saya jugs ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada En azhar kerana menghadiahkan saya buku yang berilmu ini dengan kata-kata semangatnya

Raja Fazira Binti Raja Ramli
012-8134493
G 3

RAJA FAZIRA R.R said...

Assalamualaikum dan selamat pagi

Saya bersyukur sangat memiliki buku BACA
kerana ia memberi impak besar dalam hidup saya.Sebelum ini saya tidak menyedari akan kelebihan diri saya tetapi dengan adanya buku BACA saya mula mengenal potensi diri dan kekuatan dalaman yang sepatutnya bole saya gunakan untuk mencipta sesuatu lebih bermakna bagi mengubah diri dan merialisasikan impian saya.Saya jugs ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada En azhar kerana menghadiahkan saya buku yang berilmu ini dengan kata-kata semangatnya

Raja Fazira Binti Raja Ramli
012-8134493
G 3

enggela said...

saya berterima kasih kepada penulis buku baca ini....banyak inspirasi yg sa perolehi melalui buku ni...kehidupan biasa menjadi luar biasa adalah kehidupan yang saya perlukan untuk berubah kepada pekara yang paling positive dalam diri saya.saya akan bermula d cini demi keluaraga tersayang...i have to be are superwomen to my beloved family.....thanks you to prince

Anonymous said...

Salam..bak kata pepatah..tak kenal maka tak cinta..saya belum miliki BACA tapi saya percaya dengan perkongsian PP AZAHAR jelas memberikan saya inpirasi untuk terus berusaha untuk menjadi insan HEBAT pada bili-bila masa yang saya sendiri tentukan..terima kasih tak terhingga kepada PP AZAHAR kerana melahirkan BACA yang bakal saya miliki esok sebagai bekalan untuk menjadi insan kebanggaan keluarga..salam..
zaitus lingguang
0148605500
G27

carol672 said...

selamat pagi..
buku BACA merupakan guideline untuk mereka yg baru berjinak-jinak dalam dunia perniagaan di MC OCEAN..
situasi2 yg dikongsi kebanyakkannya merupakan situasi2 biasa dialami oleh networker.bagi saya buku ini banyak memberi tunjuk ajar bagaimana conquer ketakutan terutama dlm menjalankan perniagaan hebat ini.
selain senang dibawa kemana-mana, buku ini juga merupakan satu alat yg boleh digunakan untuk memperkenalkan perniagaan dengan rakan baru.
Terima Kasih Encik Azahar..

Carol Linsayan
Ranau, Sabah
0135514790
G18

Anonymous said...

As salam...
memiliki buku baca adalah satu kemestian bagi saya.. kerana buku "Baca" ini adalah insulin bagi saya dalam bembina jati diri... inya juga adalah bahan rujukan.. untuk membina kekuatan dan semangat dalam diri saya.. dengan itu sesiapa yang belum memiliki buku "Baca" cubalah untuk mendapatkanya kerana ia pasti boleh mengubah hidup anda 360 darjah, jika anda yakin pada diri anda sendiri.

En. Azahar.. Terbaikkkk ^^v

Astrie F Plamonia Binti Mohamad Hafiz
012 8368003
Tawau, Sabah.

Noor Azahar Mokhtar said...

TERIMAKASIH atas KOMEN2 HEBAT ANDA..saya amat menghargainya

Suzanna Khan said...

Buku prince Azahar ini memang hebat! Sungguh menginspirasikan!! Dan mengubah hidup saya supaya saya menjadi seorang individu yang berjaya dan dapat menjaga keluarga dan diri dgn penuh EXCELLENCE!! Alhamdulillah....
Suzanna Khan

Norish Jan said...

Buku BACA adalah sebuah buku yang wajib dimiliki oleh org yg ingin BERJAYA dan KAYA seperti penulisnya..

Buku BACA amat MENGINSPIRASIKAN dan telah MENGUBAH hidup saya... menjadi lebih BERANI dan lebih BERKEYAKINAN... the most important is I'M CHAMPION TO MY BELOVED"...

Norish Jan said...

G18...

Firman Jaka said...

Asalamualaikum...
PADA mule2 SY memiliki buku BACA ni..SY ingt buku BACA NIE same mcm buku2 lain tp sangkaan SY jauh meleset sbb lpas hbis SY baca buku BACA ni SY rase mcm ade satu suntikn aura YG sgt2 hebak n jauh lebih bersemangt utk teruskn usaha SY dlm PERNIAGAAN ini...terima kasih PRINCE AZAHAR KERANA telah menghasil buku BACA YG sgt2 hebatt...

Firman Jaka said...

G14

Anonymous said...

Assalamualaikum..
alhamdulillah..buku baca ini banyak ilmu yang hebat saya perolehi..pengalaman perjalanan En.Azahar menjadi panduan untuk saya..Segala rintangan di tempuhi dgn sabar dgn berkat sokongan isteri tercinta akhirnya kejaayan dlm genggaman..terima kasih melahirkan buku ini kerana ianya membuat saya terus bersemangat utk maju ke hadapan..tiada halangan utk menjadi insan yg berjaya..
(G20)

Anonymous said...

assalamualaikum...buku baca ini sangat hebat kerana dapat memberi semangat dan membakar keinginan saya untuk meneruskan perjalanan dalam perniagaan ini...terima kasih Prince Azahar kerana menerbitkan buku yang amat2 hebat ini..
sahril mansor(G1)

Anonymous said...

Sebab saya harus memiliki buku baca ini adalah kerana buku ini merupakan buku yg amt2 hebat dan mengandungi segala rahsia dan tunjuk yg sgt hebat untuk saya berjaya dlm bisnes,byk pengajaran yg kita boleh belajar malahan buku ini ditulis oleh seorang yg sgt hebat..boleh menjadi pendorong,pembakar semangat dan motivasi diri kepada saya kerana saya jugak ingin berjaya seperti beliau..terima kasih prince Azahar kerana sanggup berkongsi rahsia kejayaan dengan menerbitkan buku yang hebat ini..
Hani insyirah binti abdullah(G8)

siti manisah bte md shah said...

Assalammualaikum Price... sihat? saya sudah miliki buku BACA hasil penulisan prince.... perghhh..... sangat hebat.... terbaeek... bukan saje menceritakan kisah silam.. permualaan perniagaan.. malah... de input yang saya dapat & input itu telah pun saya gunakan.. terima kasih prince... ANDA SANGAT HEBAT..... MENTOR YANG SANGAT BERKALIBER & DIHORMATI.... yg pentg.. x sombong plak tu... memng rugi kalau xdapatkan buku BACA ini....SANGAT SANGAT SANGAT RUGI......

siti manisah bte md shah said...

siti manisah bte md shah said...
Assalammualaikum Price... sihat? saya sudah miliki buku BACA hasil penulisan prince.... perghhh..... sangat hebat.... terbaeek... bukan saje menceritakan kisah silam.. permualaan perniagaan.. malah... de input yang saya dapat & input itu telah pun saya gunakan.. terima kasih prince... ANDA SANGAT HEBAT..... MENTOR YANG SANGAT BERKALIBER & DIHORMATI.... yg pentg.. x sombong plak tu... memng rugi kalau xdapatkan buku BACA ini....SANGAT SANGAT SANGAT RUGI......

Ikhlas dari..
Siti Manisah Bte Md Shah
Batu pahat, Johor
017-7803337

Anonymous said...

Alhamdulillah..inilah yg terdetik tika mbaca buku BACA..sememangnya buku yg mberi byk inspirasi pd ramai org..terkesan dgn penyampaian ttg cerita benar seorg yg bese2 mlalui perjalanan yg sgt hebat dan hari kite dpt knl seorg yg sgt kreatif,komited dan berpandangan jauh,iaitu penulis BACA,eck azahar..rezeki itu aturan DIA,usaha itu aturan kita hambanya..byk ilmu yg saya dpt dan plg best dpt lepak skali ngn eck azahar smbil bkongsi tips2 kejayaan..sgt humble n langsung x sombong..tqvm eck azahar,for guiding us on how to change for a better life :)

Anonymous said...

Azie jr G9

siti manisah bte md shah said...

siti manisah md shah
Super train JB 2013 - G9

Anonymous said...

Assalamualaikum & Salam Sejahtera..Alhamdulilla saya diketemukan denga penulis buku baca En Azhar..Alhamdulillah buku ini telah berjaya memberikan perubahan yang sangat ketara dalam hidup saya..Setiap hari ada aura yang positif dalam diri saya yang mengatakan tiada yang mustahil dalam hidup ini.. Berbekalkan ilmu yang ditekankan En Azhar dalam buku baca ni..saya sangat yakin dapat mengubah mereka yg serius utk berubah tanpa mengenal erti putus asa..Allah sendiri tidak suka hambanya yang berputus asa..Semoga lebih ramai mereka diluar sana memiliki buku yang sangat hebat ini.Betulkan niat anda.Tanya dalam hati anda untuk siapa aku perlu berubah??? WANA G8

Anonymous said...

Assalamualaikum & salam sejahtera..Alhamdulillah sy telah memiliki buku BACA & telah khatam membacanya..Byk ilmu dan bimbingan yg sy dpt dr bacaaan buku BACA. Terima kasih x terhingga kpd pnulis BACA En AZAHAR yg tlah byk membimbing sy & mnjadikan sy anak didik shingga sy berjaya. menjadi anak didik kpd En Azahar adlah slh satu kebanggaan bg sy..trime ksih kerana mmbimbing sy utk mencapai impian sy yg suatu ketika dahulu hny samar2..tp hari ni alhamdulillh impian yg sy impi tebentang luas di hadapan sy...Terima kasih mentor EN AZAHAR..

IKHLAS DARI
INA_G19

Anonymous said...

Assalamualaikum dan sslam sejahtera...Bersyukur kerana saya antara yang sudah memiliki buku BACA. Sangat hebat...Terima kasih atas tunjuk ajar dan tips2 berguna dari prince.. Saya akan praktikkan dan bersyukur kerana turut sama terpilih untuk mengikuti super train nanti... Terbaek...

Rafidah,
Super Train 2013- G 16

Bibie Kesuma90 said...

Assalammualaikum Dan Salam Sejahtera...
Terlebih Dahulu Sy Bersyukur Kepada Allah Kerana Menemukan Sy Dengan Peluang Kejayaan Yang Luar Biase Serta Mentor2 Yg Sgt2 Hebat....Sy Jugak Dapat Merubah Diri Sy Sebanyak 360º....Alhamdulillah Sy Telah Memiliki Sendiri BUKU BACA Yg Mempunyai BERIBU TIPS Utk Berjaya....Memang Sgt Terbaik....Sy Begitu Bangge Menjadi Anak Didik Beliau....Sy Jugak Berbesar Hati Utk Berkongsi Kejayaan Kepada Semua Yg Serius Ingin Tahu...Boleh Contact Sy Di No 017-7666492 ( BIE MUAR ).....TQVM

IBU HAYATI said...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI